מילואימניקים יפקדו את קברי חללי "נצר אחרון"

משרתי מילואים הצטרפו ליוזמת ארגון "ישראל שלי", ויחלקו כבוד לחללי חטיבותיהם ששרדו את השואה ונפלו במלחמת העצמאות. "אם ללוחם שנהרג אין משפחה - אנו נהיה המשפחה, משפחה של לוחמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/18 09:46 ג באייר התשעח

מילואימניקים יפקדו את קברי חללי "נצר אחרון"
לוחם מילואים מצדיע לחללי חטיבתו, צילום: ללא קרדיט

פעילי ארגון "ישראל שלי" מגיעים זו השנה השמינית ברצף לבתי העלמין, ופוקדים ביום הזיכרון את קברי החללים שמכונים "נצר אחרון" – ניצולי שואה שעלו לבדם לארץ ונפלו בעת לחימתם במלחמת העצמאות. עם הישמע הצפירה יעמדו הפעילים אל מול קברי החללים, באקט סמלי שיראה כי עם ישראל לא שוכח את אלו שהקימו את המדינה.

השנה, בפעם הראשונה, לקחו על עצמם חיילי המילואים של החטיבות המחודשות של שנת תש"ח להנציח יחד עם פעילי "ישראל שלי" את חיילי חטיבות האם שלהם. חיילי חטיבה 3, חטיבה 5, חטיבה 6, חטיבה 8 וחטיבה 11 - כולן חטיבות אשר לחמו במלחמת העצמאות - ייקחו חלק בפעולת ההנצחה.

יו"ר "ישראל שלי", שרה העצני-כהן, אמרה: "'ישראל שלי' גאה להוביל את מיזם ההנצחה העממי לנופלי ונופלות 'נצר אחרון', זו השנה השמינית. השנה הצטרפו אלינו ואל מאות הישראלים חטיבות המילואים, חטיבות האם של הנופלים. הזיכרון ואימוץ החללים דווקא על ידי הלוחמים של היום הם סמל ומופת למפעל הציוני. תודה למפקדים על הרגע המרגש הזה".

סא"ל במיל' שילה אדלר, מפקד גדוד בחטיבת אלכסנדרוני, אמר: "במהלך האימונים הרבים מקבלים לוחמי חטיבת ההמשך הרצאות להעמקה ולהכרת הפנים שמאחורי השמות החקוקים באבן. הכרת הקרבות ולמידה ערכית. לוחמי המילואים של אלכסנדרוני, המהווים היום את חוד החנית של מערך המילואים, יתייצבו בבתי העלמין השונים לצד הקברים של נופלי החטיבה, שהם נצר אחרון, ויוכיחו כי השלשלת לא תתנתק לעולם ואין לוחם בחטיבה שלא ייזכר. אם ללוחם בחטיבה שנהרג במלחמת העצמאות אין משפחה - אנו נהיה המשפחה, משפחה של לוחמים".

קברי חללים ששרדו את השואה ונפלו במלחמת העצמאות

קברי חללים ששרדו את השואה ונפלו במלחמת העצמאותצילום: ללא קרדיט