"העולם איתך היה עולם צודק יותר, טוב יותר"

בז' בתשרי תשע"ט, 16/9/2018 נרצח ארי פולד על ידי מחבל בן 16 בגוש עציון. אחיו, איתן כותב לו: "הקלישאה היא שלוקחים את הטובים, במקרה שלך זה נכון"

חדשות כיפה איתן פולד 07/05/19 09:50 ב באייר התשעט

"העולם איתך היה עולם צודק יותר, טוב יותר"
ארי פולד, צילום: באדיבות המשפחה

ארי אחי,
מוזר לי לכתוב לך מכתב אתה הרי עשר דקות מפה למה שלא פשוט אקפוץ אליך ונשב קצת לדבר? טוב אולי בכל זאת..
אז ככה, חשוב שתדע, אחרי הרצח העולם רעד  לא רק העולם שלנו, ממש העולם כולו רעד. אני מנסה להבין אם ידעת על ההשפעה המטורפת שהיתה לך? ארי, העולם איתך היה עולם צודק יותר, טוב יותר. העוצמות שלך חסרות. מה שהכי הפתיע אותי זה לא רק ההשפעה הרוחבית שהייתה לך, את זה הכרנו. אבל נגעת בכל כך הרבה אנשים, שזה מטורף. אנשים הגיעו אלינו וסיפרו כמה השפעת על חייהם, כמה שינו מסלול בזכותך, תכל'ס השארת חותם בעולם הזה.
ביום יום אני מנסה ללמד ממך, מהתודעה ההיסטורית שהייתה לך מהאקטביזם שלך מלקיחת האחריות. ידעת שאסור לנו פשוט לזרום. בכל מקום שראית אי צדק דרשת תיקון ועשית את זה בכל כך הרבה אנרגיה. מאיפה שאבת את כל האנרגיות? איך אף פעם לא התביישת להגיד את האמיתות שלך? אני מקנא בזה ומנסה להכניס את זה גם לחיים שלי. זה דבר מדהים להיות מסוגל להלחם מלחמות גדולות של צדק וגם להיות בעל רגש ולגעת חינוכית בכל כך הרבה אנשים. הקלישאה היא שלוקחים את הטובים, במקרה שלך זה נכון.
שתדע, מרים שלך, אישה מיוחדת. חייה חיי שליחות, מחזיקה ומגדלת את המשפחה, לא יודע מאיפה היא שואבת את הכוחות שלה. זכית בה וזכתה בך. אני יודע שאם היינו נפגשים בטח היינו מגלגלים שיחה על המצב בדרום או איך אפשר לשפר את ההסברה הישראלית אבל חשוב לי לכתוב לך גם על האירועים האישיים.  למרות שבטח ראית מלמעלה החתונה של תמר והבר מצווה של נתן היו מיוחדים. כמה שמחת חיים, כמה בהירות הנחלת לילדים שלך. תלווה אותנו שם למעלה את הכוחות שלך אנחנו צריכים. ארי אין יום שאנחנו לא חושבים עליך, אבא ואמא מתגעגעים וחזקים ולפעמים גם חלשים. את דרישת האמת והצדק תמשיך לצעוק, אל תוותר לרבש"ע, תמשיך לדרוש אנחנו צריכים אותך. ועוד דבר, אני לא לא יודע אם אמרתי לך אבל אני גאה להיות אחיך, גאה במי שהיית, גאה במה שעשית, גאה להיות קשור אליך. אוהב אותך ומגעגע. מאד.

צפו במכתבים נוספים מהפרוייקט "מאז שהלכת"