ארי נרצח בפיגוע בגוש עציון. "גיבור ישראל"

ארי פולד, תושב אפרת וחבר כיתת הכוננות ביישוב, הוא הנרצח בפיגוע הדקירה הבוקר בצומת גוש עציון. בנט: "גיבור ישראל. במותו הציל חיים". מועצת יש"ע: "להרוס את בתי המחבלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/18 13:45 ז בתשרי התשעט

ארי נרצח בפיגוע בגוש עציון. "גיבור ישראל"
ארי פולד הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

ארי פולד, אב לארבעה תושב אפרת, הוא הנרצח בפיגוע הדקירה היום (א') בצומת גוש עציון. הפיגוע התרחש סמוך לכניסה לקניון הרים בצומת גוש עציון. מחבל בן 17, תושב העיירה יטא הסמוכה לעתניאל, הגיע למקום כשהוא חמוש בסכין ודקר מספר פעמים את פולד, שהספיק לירות בו ולנטרל אותו לפני שהתמוטט. הוא טופל במקום והועבר לבית החולים הדסה שערי צדק במצב אנוש, שם נקבע במותו לאחר ניסיונות החייאה. המחבל נוטרל והוא פצוע באורח בינוני. 

מהמועצה המקומית אפרת נמסר: "ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי והמועצה כולה מודיעים בצער על הרצחו של תושב אפרת. ארי פולד. אב לארבעה, חבר כיתת הכוננות ואיש טוב שהותקף ע"י מחבל ונפטר מפצעיו בבית החולים. צוותים מקצועיים של המועצה מלווים את בני המשפחה. פרטים על מועד ההלוויה יצאו בהמשך."

ארי פולד היה פעיל ימין מוכר וחבר בתנועת ישראל שלי. יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט ספד לו בחשבון הטוויטר שלו: "ארי פולד גיבור ישראל. במותו הציל חיים. ארי פולד ז"ל שנרצח היום בפיגוע הדקירה בגוש עציון לא עצר עד שנטרל את המחבל. עם דקירה בגב הוא רץ, שלף אקדח וירה לפני שהתמוטט, העיקר שהמחבל לא ימשיך לפגוע באחרים. עם ישראל מצדיע למשפחת פולד ומחבק אותה. יהי זכרו ברוך."

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ספד לארי פולד וכתב: "עם ישראל כולו כואב את הרצח המזעזע של ארי פולד הבוקר בגוש עציון. ארי גילה גבורה אדירה, רדף אחרי המחבל הנתעב אך לצערנו כוחו לא עמד לו. אני מחבק את בני המשפחה, תכלה שנה וקללותיה."

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן (הבית היהודי), כתב: "ארי פולד הי"ד היה יהודי גיבור שפעל למען עם ישראל רבות בהסברה ובביטחון וגם כשנפצע בפיגוע המשיך בגבורתו וניטרל את המחבל. תנחומיי למשפחתו של ארי - המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד."

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני: "לאחרונה חלים עיכובים בהריסת בתי מחבלים. עיכובים אלו פוגעים בהרתעה מול טרור רצחני. יש לבצע את הריסת בתי המחבלים במהירות ובהקדם על מנת לחזק את ההרתעה. ידעו משפחות המגדלות מחבלים ומשמשות חממה לרוצחים, כי פיגועי טרור אינם נענים על ידינו בשקט והכלה, והם ישלמו על כך את המחיר. בשעה קשה זו, אנו מחזקים את תושבי גוש עציון ואפרת, ושולחים את תנחומינו למשפחת הנרצח. אף בן עוולה לא ישבור את רוחנו ואנו נמשיך לצמוח ולפתח את ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

המועמד לראשות עיריית ירושלים עופר ברקוביץ' אמר: "ערב יום הכיפורים ועוד משפחה נכנסה למשפחת השכול. ארי פולד ז"ל נלחם בגבורה מול הרוצח המתועב בדיוק כפי שנלחם על עם ישראל. בשעה קשה זו כולנו מאוחדים ומכאן שולח את תנחומי".

מהאיחוד הלאומי נמסר: "מפלגת האיחוד הלאומי מרכינה ראש על הרצחו של חברנו ארי פולד הי"ד. ארי היה חבר מרכז האיחוד הלאומי ואחיו של חברנו איתן פולד, דוברו האישי של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי): ארי אוהב הארץ נאבק למענה, איש אמת אכפתי ונעים הליכות. פעל למען ארץ ישראל בכל רמ"ח אבריו בארץ ובעולם. אנו מחזקים את חברנו איתן פולד שאיבד את אחיו. אנו שולחים את תנחומינו למשפחה. שלא תדעו עוד צער. תנוחמו מן השמיים. אנו מבקשים לנצל את השעה הזו כדי לחזור על דרישתנו להחזיר את ההרתעה הישראלית ולהרוס את כל בתי המחבלים".

ח"כ מוטי יוגב כתב: "כפי שנלחם בחייו על האמת של עם ישראל, כך גם במותו, התגבר ארי וקם על רוצחו במטרה למנוע פגיעה באזרחים נוספים. תנחומיי למשפחתו, אשתו וילדיו. ברוך דיין האמת."

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "הפיגוע היום בגוש עציון חמור מאוד ואסור לנו נבחרי הציבור ותושבי הגוש לחזור לסדר היום. האחריות לפיגוע היא מנגנון ההסתה של הרשות הפלסטינית שמעודדת ילדים בני 16 לקחת סכין ולרצוח. הביטחון האישי של המתיישבים בגוש עציון מחייב אותנו לפעול דווקא בעת הזאת לקידום  הריבונות בגוש עציון רק כך נבטח את עצמנו ממחבלים צמאי דם. לדאוג קודם כל לחיים עצמם."

ח״כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), יו"ר ועדת החוקה: "ארי פולד הי"ד היה לוחם ללא חת למען עם ישראל וארץ ישראל, בהסברה ברשתות החברתיות ובערוצי התקשורת בארץ ובעולם. גם במותו המשיך ארי להלחם - בכך שרדף אחר המחבל הנתעב והספיק לנטרל אותו. אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחתו הענפה ומשתתף בכאבה העצום!"

תנועת הריבונות בראשות יהודית קצובר ונדיה מטר, ספדו לארי פולד ואמרו: "ארי נאחז בארץ ישראל בכל הכלים שעמדו לרשותו. איש חזק שהקרין עוצמה וכבוד יהודי. נטש את הגולה ואת הגלותיות. התייצב במלא אונו להכשיר את הדור הבא לאמנו לעמידה איתנה וגאה כפי שהוא עמד ברגעיו האחרונים כאשר מחבל ערבי שפל תקף מהגב, ארי שלף את נשקו וירה במחבל. ארי היה שותף למאבק לריבונות ישראל על ארץ ישראל, ליווה את פעילות התנועה בכנסים ובעיקר בכנס נוער ריבונות האחרון בחודש מאי. מצלמתו הנציחה את הארוע בפייסבוק בשמחה ובאופטימיות. מן הראוי שהנצחתו תהיה על ידי התיישבות והחלת הריבונות. כל תגובה אחרת לא תשקף את עוצמת הוויתו היהודית."