למרות מחאת נשות הכותל, גנץ הדליק נר שמיני של חנוכה ברחבת הכותל

נר שמיני של חנוכה: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התכבד בהדלקת נר שמיני ואחרון של חנוכה. זאת למרות מחאתן של נשות הכותל, שקראו לרמטכ"ל לשעבר לא לקחת חלק בטקס המדיר נשים, לטענתן

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/19 17:51 א בטבת התשפ

למרות מחאת נשות הכותל, גנץ הדליק נר שמיני של חנוכה ברחבת הכותל
צילום: אלעד מלכה

יו"ר מפלגת כחול לבן, ח"כ בני גנץ, השתתף היום (א') בטקס הדלקת הנר השמני של חנוכה בכותל המערבי, במעמד הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי, מרדכי (סולי) אליאב. 

מוקדם יותר היום במסגרת תפילות ראש חודש טבת, קיימו נשות הכותל תפילה בעזרת הנשים בכותל. הארגון פנה בקריאה אל גנץ, ודרשו ממנו לא להגיע לטקס, כי הוא מדיר נשים בכך שהחנוכייה מוצבת בעזרת גברים ולא ברחבה העליונה. "אנו קוראות לך בתוקף, שלא להשתתף בטקס ממלכתי המדיר נשים באופן מכוון ובוטה. אנו סמוכות ובטוחות כי תקבל את ההחלטה הנכונה ותבהיר בכך לקהל בוחריך ולכלל אזרחי ישראל, כי לא תיתן את ידך להדרת נשים בישראל". 

למורת רוחן גנץ הגיע בסוף והדליק את הנרות בעזרת הגברים. כמו כן התגלתה היום תעלה מימי הבית השני, בסמוך ל"חדר החשמונאים" שבמעבה מנהרות הכותל. לצד התעלה נמצאו כותרות מפוארות מימי הבית השני ותעלות ניקוז שמעידות על היופי והפאר בתקופת המקדש.