נשות הכותל דורשות מגנץ: בטל השתתפותך בהדלקת הנרות

על רקע טענתן מוקדם יותר כי מתקיימת הדרת נשים ברחבת הכותל, דורשות נשות הכותל מבני גנץ שלא להשתתף בהדלקת נרות הערב ולא "לתת יד להדרת נשים בישראל" כלשונן

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 29/12/19 16:15 א בטבת התשפ

נשות הכותל דורשות מגנץ: בטל השתתפותך בהדלקת הנרות
נשות הכותל בעת תפילה, צילום: נשות הכותל

נשות הכותל בקריאה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ: הימנע מלהגיע לטקס הדלקת הנרות הערב ברחבת הכותל. קריאה זו מגיעה על רקע הדרת הנשים המתרחשת לאורך כל השבוע בטקסי הדלקת נרות החנוכה, על פי טענת הארגון.

ארגון נשות הכותל כתב לגנץ : ״בעוד מספר שעות תתכבד בהדלקת הנר השמיני של חנוכה בכותל המערבי. אנו מבקשות להביא לידיעתך, כי רב הכותל בחר להציב את החנוכייה בעזרת הגברים ולא ברחבה העליונה, בה ישנה גישה לנשים ולגברים כאחד.  כמו כן, לאורך כל השבוע הוזמנו להדלקת נרות חנוכה הממלכתיות בכותל המערבי גברים בלבד. אף אישה לא נטלה חלק או נכחה בטקס. אנו יודעות כי אתה מבין שהחנוכייה הוצבה בעזרת הגברים בכוונת מכוון - להדיר נשים מטקס הדלקת הנרות הממלכתי. 
יש גם דרך אחרת. ניתן היה להציב את החנוכייה ברחבה הציבורית בכותל, היכן שמתקיימים טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ובכך לשתף גם נשים באופן שוויוני בהדלקת הנרות."

"אנו קוראות לך בתוקף, שלא להשתתף בטקס ממלכתי המדיר נשים באופן מכוון ובוטה. אנו סמוכות ובטוחות כי תקבל את ההחלטה הנכונה ותבהיר בכך לקהל בוחריך ולכלל אזרחי ישראל, כי לא תיתן את ידך להדרת נשים בישראל״ מפצירות נשות הכותל.