נקודות אור בקורונה: נפגעי הנגיף כותבים על הצד החיובי שמצאו בתקופת הקורונה

הקורונה הביאה עלינו תקופה קשה שטרם ידענו עליה בישראל, אך גם בזמן שכזה ניתן למצוא גם נקודות של אור. לכבוד החנוכה אנשי תרבות, תיירות וחינוך כתבו לגולשי כיפה את נקודות האור שלהם | פרויקט מיוחד

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 16/12/20 14:36 א בטבת התשפא

נקודות אור בקורונה: נפגעי הנגיף כותבים על הצד החיובי שמצאו בתקופת הקורונה
נקודות האור שלהם: בן דוד, צור, נזרי, אלגרבלי , צילום: ראובן קפוצ'נסקי&אל על&מתן צור&כיפה

יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים

משבר הקורונה היה מסוג המשברים הקשים שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה. אולם מבחינתי, כמי שמייצגת עשרות אלפי עובדי הוראה, היתה נקודת אור והיא קשורה ישירות לחשיבותם. בימים כתיקונם עובדי ההוראה מחנכים את דור העתיד של ישראל, דואגים לקידומו ולאיכותו, כך שיוכל להמשיך ולהוביל את המדינה לעוד ועוד הצלחות. אולם בזמן הקורונה היה לעובדי ההוראה, מלבד החינוך האיכותי, גם תפקיד נוסף והוא לשמר בכל מחיר את שגרת החינוך שחשובה מאוד להמשך שגרת החיים בעיתות משבר.

הציבור הישראלי הבין סוף סוף שבלי מסירותם של עובדי ההוראה לא ניתן היה לעבור את שעת המשבר הבלתי נתפסת הזו. הפעם הוכח יותר מתמיד כי תפקידם של עובדי ההוראה בחברה חפצת חיים לא חשוב פחות מרופאים, אנשי מערכת הבטחון או כל גוף חירום אחר. אני מקווה שהכרה שחדרה לציבור הישראלי, תוביל שינוי גם ביחס של משרדי הממשלה לציבור המסור והנאמן הזה.

יפה בן דוד

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דודצילום: ראובן קפוצ'נסקי

נקודות אור בקורונה חלק א': שרים וחברי כנסת כותבים על הצד החיובי שמצאו בתקופת הקורונה

יורם אלגרבלי, מנהל אל על צפון אמריקה

חג החנוכה, הידוע בכינויו חג המכבים או חג האורים, נחגג לזכר נס פח השמן שנמצא בימי בית המקדש השני. אנו נוהגים להדליק את נרות החנוכה, שהינם סמל ותזכורת לנו, עם ישראל, בארץ ובגולה, לדרך ולניצחון של החשמונאים. דרכם מסמלת את ניצחון הרוח של עם ישראל. חג החנוכה הוא חג של אחדות, בו אנו מספרים ומהללים את גבורת המכבים מבית חשמונאי, מספרים ומברכים, על הניסים ועל הנפלאות שעשית לאבותינו. הודיה לאל על הנס שעשה לעם ישראל בימי החשמונאים. כך מדור לדור, אנו מעבירים את האמונה שלנו, מעבירים הלאה את הכוח שלנו ע"מ שנתחזק ונאמין באחדותינו. 

השנה, אנו חוגגים את חג החנוכה בצל מגיפת הקורונה, בימים אלו אנו זוכים כל אחד, בביתו, לחגוג עם המשפחה הגרעינית להיות יחד קרובים יותר מתמיד. ערב חג החנוכה הזה, אנו רואים אור גדל קרב, מזרח תיכון חדש, הסכמי שלום חדשים עם מדינות ערב, איחוד האמירויות בחריין מרוקו וכנראה שעוד מדינות יצטרפו, יחד עם זאת בשעה טובה רואים אור בקצה המנהרה וחיסון למגפה הארורה, שגבתה קורבנות כה רבים, עומד להיות מופץ בארץ ובעולם.

אנו חברת אל על, המשמשת גשר וחיבור הלכה למעשה בין ישראל לעולם נמשיך להקים גשרים חדשים ונמשיך לחבר בין ישראל למדינות העולם ובקרוב עם קווים חדשים גם לדובאי באיחוד האמירויות ולקזבלנקה שבמרוקו. מאחל לכולנו שהחג הזה יהיה בסימן של אור גדול, הצלחה, שמחה ורפואה, לעם ישראל ולעולם כולו.

מנהל אל על צפון אמריקה, אלגרבלי יורם

מנהל אל על צפון אמריקה, אלגרבלי יורםצילום: אל על

 יהוידע נזרי, שף ובעלים של מסעדה

אני אוהב מטבעי לתת תשומת לב לפרטים הקטנים ויש שיגידו לפרטים הלא חשובים והקורונה עם הקצב המיוחד שלה, התאימה לי ככפפה ליד, משום שיכולתי להתפנות לשפץ בעצמי את המסעדה החדשה שבדיוק הקמתי. היה לי זמן ופניות לפרטים הקטנים, לתת את הטאץ' המיוחד בעיצוב המקום ובדיוק המנות.

בנוסף, חן מיוחד התלווה לתפילות השבת שליד החנייה, וגוון של הרואיות. בתקופה הזו, חוץ מלפנק את המשפחה שלי במנות מיוחדות, הקדשתי יותר זמן לילדים וצברנו יחד שעות רבות במשחקים ותשומת לב משפחתית.

יהוידע ניזרי, שף ובעלים של מסעדה

יהוידע נזרי, שף ובעלים של מסעדהצילום: כיפה

מתן צור, תסריטאי, שחקן וקומיקאי 

נקודת אור בקורונה מבחינתי זה המשפחה. ובמקרה שלי - המשפחה שלי. עברנו שני בידודים משפחתיים (ועוד היד נטויה), עברנו שני סגרים (ועוד היד נטויה) וסך הכל מיליון שעות משפחתיות צפופות כולנו יחד בלי לצאת מהבית.

אז היה קשה, אפילו מאד, אבל גיליתי כמה הילדים שלי נהדרים (יותר ממה שידעתי), כמה כוחות יש לאשתי המדהימה (יותר ממה שידעתי), וזה חסד גדול שעשתה איתי הקורונה. אני בטוח שהרבה אנשים מרגישים כמוני, וגם אם לא תמיד רואים את זה ממש בתוך הבלגן לפעמים מבינים את זה אחר כך.

מתן צור, תסריטאי, שחקן ויוצר

מתן צור, תסריטאי, שחקן ויוצרצילום: באדיבות המצולם

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן