נקודות אור בקורונה: שרים וחברי כנסת כותבים על הצד החיובי שמצאו בתקופת הקורונה

הקורונה הביאה עלינו תקופה קשה שטרם ידענו עליה בישראל, אך גם בזמן שכזה ניתן למצוא גם נקודות של אור. לכבוד החנוכה שרים וחברי כנסת כתבו לגולשי כיפה את נקודות האור שלהם | פרויקט מיוחד

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/12/20 11:21 כט בכסלו התשפא

נקודות אור בקורונה: שרים וחברי כנסת כותבים על הצד החיובי שמצאו בתקופת הקורונה
נקודות האור שלהם: גנץ, אדלשטיין, טרופר ובנט, צילום: Alex Kolomoisky&Yonatan Sindel/Flash90

בני גנץ, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון

בחנוכה אנחנו מציינים את הכמות הקטנה של השמן, הצליחה לייצר אור למשך שמונה ימים. בעיניי, הסיפור הזה , הוא מסר יהודי לדורות עבורנו: בכל סיטואציה שבה אנו נמצאים בחיינו, עלינו למצוא את מעט השמן שיוכל לייצר אור. למצוא את הסדק, שניתן להרחיב ולהפיץ אור. 

כך חינכה אותי אמי, מלכה ז"ל: להסתכל על חצי הכוס המלאה, לזכור ש"מעט מן האור שדוחה הרבה מן החושך", משפט המיוחס לבעל שם טוב. עד היום, מונחת בלשכתי תמונה של חצי כוס יין שלה, כתזכורת תמידית לחפש ולראות את האור. גם בחג הזה, בעיצומה של המגיפה, ובתקופה פוליטית קשה, זכיתי לראות את אותם פכים של שמן שנותנים יחדיו אור גדול ותקווה. 

כך, אנשי המילואים שלנו: אוכלוסייה לא גדולה אך מגוונת מאוד. אנשים שנקראו לדגל, הרחק ממשפחותיהם, והתגייסו שוב לסייע לרשויות רחוקות ומרוחקות להתמודד עם הקורונה. כך גם היחס שקיבלו כוחות צה"ל בקהילות הערביות והחרדיות – ראשי רשויות, מובילי דעת קהל והמפקדים בשטח, כמעט כולם מספרים על הכנסת אורחים ומאור פנים. דווקא בעת הזאת, בעידן של קיטוב וקוטביות, ראיתי איך תהומות שנפערו במשך שנים, נסגרים, ומתהווה אחווה וערבות. אור גדול. 

מאחל לנו לזכות לראות תמיד את חצי הכוס המלאה, ולמלא אותה עוד קצת בעצמנו ולהפיץ אור. חג חנוכה שמח.

שר הביטחון גנץ

שר הביטחון בני גנץצילום: Alex Kolomoisky/POOL

נקודות אור בקורונה: נפגעי הנגיף כותבים על הצד החיובי שמצאו בתקופת הקורונה

יואל (יולי) אדלשטיין, שר הבריאות

חברות החיסונים פייזר, מודרנה, אסטרהזניקה, ארקטורוס, וחברות נוספות שכולי תקווה יצטרפו אליהן בהמשך – הן כולן יחד האור בקצה המנהרה הקשה שקוראים לה "קורונה".

אני מקווה שבתוך חודשים ספורים נראה את נס פך השמן המודרני ונוכל לחזור לחיים רגילים כפי שחיינו עד לפני פחות משנה. אבל עד אז, כדי שלא ניכנס לחושך של סגר נוסף, חובתנו להקפיד על כלל ההנחיות. חג אורים שמח!

אדלשטיין

שר הבריאות יולי אדלשטייןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חילי טרופר, שר התרבות והספורט

נקודת האור בקורונה היא הערבות ההדדית. אל מול נגיף הקורונה ובעיקר אל מול נגיף השנאה, המוני ישראלים מתייצבים ומושיטים יד זה לזה. מבקרים במחלקות הקורונה, תומכים כלכלית בנפגעים, עסוקים בלקרב ולא להרחיק ובוחרים הביחד הישראלי.

אז יש את הציניות ואת הפילוג שמציעים לנו בחלקים מהפוליטיקה ומהתקשורת. אבל יש גם את ההצעה של הישראלים המקסימים לחיבורים ולערבות הדדית. וזה לגמרי קרן אור.

שר התרבות והספורט חילי טרופר

שר התרבות והספורט חילי טרופרצילום: ללא

נפתלי בנט, שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה 

נקודת האור שלי בימי הקורונה זה עם ישראל עצמו. הערבות ההדדית, המעטפת הקהילתית, היוזמות, בני הנוער. כולם פרחו בתקופה הזו. אל תוך הוואקום שנוצר נכנס הישראלי היפה. היוזם. האקטיבי. האופטימי.ראיתי זאת בעצמי. 

לאחר שחיילים בודדים הפסיקו לקבל סיוע ממשרד הביטחון בשכר דירה, פניתי בעצמי לעם ישראל וביקשתי שיסייעו. תוך פחות מיממה, הלשכה שלי הוצפה בפניות של ישראלים שרק רצו לסייע. בלי קרדיט, בלי מחיאות כפיים. בשקט ובצניעות. אחד מהם, זמר מפורסם, לקח על עצמו שנה של שכירות לחיילים עם תנאי אחד: שלא נפרסם את התרומה שלו.

אלה דברים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. עם ישראל הוא נקודת האור. הוא התקווה. נזכור לא רק לרע ימי רעה.

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנטצילום: פלאש 90