אני אתכם!! אהבתי אתכם!! תחזקנה ידיכם!!

"הנבואות של חגי שהוצרכו לדורות היו מעטות מאוד והן מכונסות בשני פרקים בספר חגי. שנים מאלו שנצרכו לדורות נאמרו ביום אחד בכד' כסלו - ערב חנוכה . יום קודם שהקימו את בית המקדש השני. את היכל ה'..."

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 22/12/03 00:00 כז בכסלו התשסד

יש נבואה מאוד מיוחדת שנאמרה לחגי הנביא פעמיים: אני אתכם!!

הנבואות של חגי שהוצרכו לדורות היו מעטות מאוד והן מכונסות בשני פרקים בספר חגי. שנים מאלו שנצרכו לדורות נאמרו ביום אחד בכד' כסלו - ערב חנוכה (שיהיה). יום קודם שהקימו את בית המקדש השני. את היכל ה'.

שימו לב!!

מבקש הנביא בנבואותיו חמש פעמים!!. שימו לב לתופעות שיקרו החל מהיום. אם תראו שינוי מהיום הזה והלאה אל תתלו אותו בסיבות אחרות. יש סיבה שאני אומר אותה מראש ומבקש מאוד שתשימו אליה לב!

החלוצים בני העליה הראשונה והשניה שהגיעו לבנות את מדינת ישראל בימי הבית השני לא הצליחו לצאת מ"משבר כלכלי" שפקד אותם מיד עם עליתם. למרות הכשרונות הרבים שהיו להם לבנות מדינה. למרות כל הסיבות הטובות להצלחה כלכלית - "הברכה" לא היתה.

בעיה נוספת ליוותה את המתישבים החדשים ישנים- לחץ חזק, לחץ מדכא, לחץ מבפנים. לחץ גם מצד ה"קדושה" ולחץ גם מצד ה"חולשה".

ה"צדיקים" זילזלו בכל המעשה הגדול שמתרחש מול לעינהם. "זה לא גאולה!!" הם אמרו בזילזול. אנחנו ראינו את הבית הראשון עם עשר הניסים שהיו בו וזה לא זה!! "הלא כמוהו כאין בעינכם".

"רפי הרוח" שבין היהודים גם היו מחלישים את העשיה. באותה מידה שהם היו רחוקים מן היהדות, כך הם היו קרובים לנכרים תושבי הארץ ולתרבותם. הם חברו עם הנכרים תושבי הארץ שניסו לעצור את כל מהלך הגאולה. הם היו "מרפאים" את ידיהם של הבונים והעושים, והחולשה הזו חילחלה חזק לתוך תודעתו של העם. "ואין העם מכירים קול השמחה לקול הבכי" - הם לא יודעים אם לצחוק או לבכות בשעה ש,,,מנסים להקים מחדש את בית המקדש.

גם אנחנו לא יודעים אם לצחוק או לבכות כשאנחנו שומעים על התופעה הזו. אבל הנכרים שראו את התגובות המהוססות של המתיישבים היהודים ידעו טוב מה עליהם לעשות. הם גייסו את המעצמות הגדולות שילחצו על היהודים - הם לחצו, והעשיה הגדולה נעצרה.

הפתרון מתחיל בבית: "וְעַתָּה חֲזַק זְרֻבָּבֶל נְאֻם ה' וַחֲזַק יְהוֹשֻׁעַ בֶּן יְהוֹצָדָק הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל וַחֲזַק כָּל עַם הָאָרֶץ נְאֻם ה' וַעֲשׂוּ כִּי אֲנִי אִתְּכֶם נְאֻם ה' צְבָאוֹת".

חזק - חזק - חזק !! למנהיגים. לכהן הגדול לזרובבל שהיה המושל מטעם המלכות. אחר כך גם לכל עם הארץ.

גם הנביאים האחרים באותה תקופה מדברים באותו סגנון. הם מרגישים שהיהודים לא מאמינים בעצמם. לא מאמינים שה' איתם. לא בטוחים אם הקב"ה אוהב אותם:

אהבתי אתכם!! אומר להם ה' דרך הנביא מלאכי.

תחזקנה ידיכם!! אומר להם ה' דרך הנביא זכריה.

שימו לב!! אומר חגי הנביא. שימו לב שברגע שתתחילו לשים אבן על אבן בבנין בית המקדש יתחיל ה"מהפך". ברגע שאתם לא תתחשבו בנכרים הרוצים את טובתם הם. ברגע שתתחילו לבנות את בית ה' - יתחיל גם שפע כלכלי עצום וגם מהפך מדיני.

הגֶּפֶן תִּתֵּן פִּרְיָהּ וְהָאָרֶץ תִּתֵּן אֶת יְבוּלָהּ וְהַשָּׁמַיִם יִתְּנוּ טַלָּם וְהִנְחַלְתִּי אֶת שְׁאֵרִית הָעָם הַזֶּה אֶת כָּל אֵלֶּה: וְהָיָה כַּאֲשֶׁר הֱיִיתֶם קְלָלָה בַּגּוֹיִם בֵּית יְהוּדָה וּבֵית יִשְׂרָאֵל כֵּן אוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם וִהְיִיתֶם בְּרָכָה אַל תִּירָאוּ תֶּחֱזַקְנָה יְדֵיכֶם!! (ספר זכריה פרק ח )

************

ונבואה שהוצרכה לדורות - נכתבה!