לאחר חקירת הרבנות: זה מפעל הבשר ממנו נשללה הכשרות

לאחר חשדות שהועלו, חקירת הרבנות הובילה לממצאים כי מפעל בשר מהצפון משווק סחורה שאינה כשרה. ברבנות הורו לפרסם שם המפעל ותעודת הכשרות נשללה ממנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 16:49 ל בחשון התשפג

לאחר חקירת הרבנות: זה מפעל הבשר ממנו נשללה הכשרות
הרבנות הראשית לישראל, צילום: Flash90

הרבנות בצעד חריג: בשבועות האחרונים התקיימה חקירה של רבני אגף הכשרות ומפקחי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, אודות חשדות חמורים של שיווק מוצרי בשר החשודים כטרפות תוך הצגתם כתוצרת כשרה וסימונם בסימוני כשרות שונים. לאור החשדות נלקחו קרטונים מהסחורה החשודה לבדיקה בסיומה עלה כי הסחורה לא כשרה כלל.

החברה ממנה נשללה הכשרות

לאור חומרת המקרה פורסם השבוע (א') עידכון כשרות מיוחד מטעם מנהל היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות כי חל איסור על קליטת תוצרת "שומן טלה (גב)", המיוצרת על ידי מפעל כ.י.מ.ב ממעלות והנושאת את תווית המפעל גם אם היא נושאת סימני כשרות שונים וזאת עד להודעה חדשה, וכי אין לעשות בה שימוש ויש להחזירה לספק.

הודעת הרבנות

הודעת הרבנות צילום: הרבנות הראשית לישראל

אתמול בשעות הערב התקבלה במשרדי אגף הכשרות הודעתו של רב העיר מעלות הרב מאיר סייג על הסרת הכשרות מהמפעל ומיד לאחר מכן פורסמה הודעה דחופה מטעם מנהל היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות וראש אגף הכשרות כי חל איסור על קליטת כל תוצרת המיוצרת על ידי מפעל כ.י.מ.ב ממעלות והנושאת את תווית המפעל גם אם היא נושאת סימני כשרות שונים, וכי אין לעשות בה שימוש ויש להחזירה לספק.

תעודת הכשרות נשללה

תעודת הכשרות נשללה צילום: הרבנות הראשית לישראל

ברבנות אישרו לפרסם לציבור את פסילת הכשרות למפעל

לאור חומרת הנתונים, דווחו הממצאים לרבני ועדת הכשרות של מועצת הרבנות הראשית לישראל והתקבל אישור מהרבנים להמשך הצעדים המתוכננים על מנת למנוע מכשול מהציבור. הרבנים חברי הוועדה נתנו גיבוי מלא לפעילות רבני ומפקחי אגף הכשרות עד כה ואישרו את צעדי ההמשך שהוצגו בפניהם לרבות פרסום הודעה על פסילת כלל תוצרת המפעל לקליטה במקומות המושגחים בארץ ולהחזיר את התוצרת הקיימת אצלם למפעל. לאור זאת החליטה הרבנות המקומית במעלות על הסרת הכשרות מהמפעל.