אזהרה הלכתית חמורה: מכת תולעים חדשה בעגבניות

ארגון "כושרות" ביצע בדיקות מעבדה בהן התגלו נגיעות חדשות בעגבניות, ככל הנראה כתוצאה מייבוא של עגבניות מחו"ל במהלך החודשים האחרונים. מדריך: כך תאכלו עגבניות ללא חשש

חדשות כיפה אורי פולק 21/05/12 09:36 כט באייר התשעב

אזהרה הלכתית חמורה: מכת תולעים חדשה בעגבניות
כושרות, צילום: כושרות

על סמך בדיקות מעבדה שבוצעו באחרונה, מזהיר ארגון "כושרות" מפני זן חדש של תולעים ונגיעות שהתגלו בעגבניות המשווקות בישראל. בארגון מציינים כי הנגיעות החדשות הן ככל הנראה פועל יוצא של יבוא עגבניות מחו"ל במהלך החודשים האחרונים. הדיווח הועבר על ידי הארגון גם לידי ולבדיקת משרד החקלאות.

לפני כשנה נתגלתה תולעת שלא הייתה מוכרת עד כה בעגבניות ששווקו בישראל. בבדיקות מעבדה נתגלה כי התולעת חודרת לתוך העגבניות ומצויה בעיקר בעגבניות הגדלות בשטחים פתוחים.

ב"כושרות" מציינים כי זיהוי הנגעים החדשים מתבצע על ידי התבוננות על פני העגבנייה וחיפוש של נקבים קטנים, בעיקר סביב שקע הגבעול, דרכם חודרים הזחלים פנימה. יתכן שתראה כעין מנהרה בצבע בהיר שיצרה התולעת מתחת לקליפת העגבנייה.

בארגון מבהירים כי נוכח הממצאים החדשים, להסיר מהעגבנייה את העוקץ ולהתבונן היטב במקום החיבור שלו בנוסף יש לבחון את פני העגבנייה באופן כללי. אם לא נראים חורים על גבי העגבנייה ומקום העוקץ סגור ונקי, העגבנייה נקייה ואפשר לשוטפה ולאוכלה בלא חשש. "ניתן לאכול את העגבנייה רק לאחר הסרת כל המקום הנגוע", קובעים בארגון.