הבעל "התאהב" בבית הכלא - וסירב למסור גט

האיש, שלטענת אשתו סובל ממניה-דיפרסיה, ניאות להתגרש רק אחרי שחרורו משבע שנות מאסר, שבהן סירב לכך בעקשנות. משהאזינו הדיינים למצוקותיו והפנו אותו לגורמים מסייעים, סודר הגט במקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/17 13:14 ז בטבת התשעח

הבעל "התאהב" בבית הכלא - וסירב למסור גט
צילום: shutterstock

פרשה קשה ומתמשכת של סרבן גט עיקש וכרוני הגיעה לסיום חיובי. למרות ששבע שנות מאסר לא הצליחו להניא אותו מהסרבנות, ניתן בסוף השבוע שעבר הגט המיוחל לאחר טיפול מהיר תושייה של דייני בית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה ואגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים.

במוקד הסיפור נמצאים בני זוג שנישאו לפני 25 שנה ולהם ארבעה ילדים. לפני 15 שנה פנתה האישה לבית הדין וביקשה גט בטענה כי בעלה סובל ממניה-דפרסיה והפרעות שינה, אינו עובד ואינו מפרנס, ועושה דברים ללא שליטה.

בני הזוג נשלחו לטיפול על ידי בית הדין אבל הבעל עזב את הבית ולא הופיע – לא לטיפולים ולא לדיונים בבית הדין. בשלב מסוים הוא אף קיבל חיוב בגט, ולאחר שסירב שוב ושוב ולא הופיע לדיונים הוצא נגדו צו מאסר לתקופה של חמש שנים או עד לביצוע הגט. האיש מיצה את כל חמש השנים בבית הסוהר ועמד במריו. כעבור חמש שנים הוטל על הבעל צו מאסר לשנה נוספת או עד לביצוע הגט וכך גם לאחר שנה.

במהלך שבע שנות המאסר ניסה בית הדין להפעיל כל כלי אפשרי על מנת להביא את הבעל למסור גט, אך ללא הועיל. פסיכולוג שנשלח מטעם אגף העגונות לסדרה של פגישות עם הסרבן הוביל לתובנה כי קיים חשש אמיתי שהבעל "התאהב" בבית הכלא, וכל יום נוסף של שהייה בו מרחיק אותו ממתן הגט.

בשל כך, בעצת אגף העגונות, שוחרר הבעל מבית הסוהר, זאת לאחר שהתחייב להתייצב לדיונים בבית הדין. הבעל המופתע הגיע לבית הדין בכוחות עצמו, והדיינים הרב יגאל לרר, הרב אריאל ינאי והרב מנחם האגר הצליחו לדובב אותו והאזינו למצוקותיו. לאחר שהתברר כי מצוקתו הגדולה נובעת מסיבות כלכליות ובית הדין המליץ לגורמים המתאימים לסייע לבעל, הסכים הבעל לתת גט שסודר בו במקום.

מנהל בתי הדין הרבניים, הרב שמעון יעקבי, אמר כי "הדיינים עשו שימוש מושכל בכלי המאסר. המאסר מלכתחילה היה מוצדק. אבל משהסתבר שהמאסר איבד את האפקטיביות שלו, החזיר בית הדין את הבעל לאיזון באמצעות שחרור מן המאסר. זו פעם שנייה בחודשים האחרונים שבתי הדין מצליחים להביא למתן גט באמצעות שחרור ממאסר".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן