נושא כפיו לשמיים: תפילה המונית לגשם ביוזמת השר אריאל

כבר 4 שנים שהגשמים ממעטים לרדת בישראל, אך שר החקלאות לא מוכן להשלים עם רוע הגזירה וקורא לכולם להגיע לתפילה בכותל, "ביחד נקרע את שערי השמים". שקד: "יש דברים שהם לא בידיים שלנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/12/17 13:58 ו בטבת התשעח

נושא כפיו לשמיים: תפילה המונית לגשם ביוזמת השר אריאל
מתפלל לגשם. השר אריאל וחקלאים, צילום: ללא קרדיט

בישראל נערכים לשנת בצורת ולצד זה יוזם שר החקלאות אורי אריאל תפילה המונית, שאמורה להתקיים ביום חמישי הקרוב ברחבת הכותל.

שלושה שרים בכירים, שרת המשפטים איילת שקד, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ושר הפנים אריה דרעי, קראו היום (א') להצטרף ליוזמת יו"ר האיחוד הלאומי.

"יש דברים שהם לא בידיים שלנו", אמרה שקד שקראה להמון להגיע לרחבת הכותל ולהתפלל לגשמים. חברה לממשלה, השר גלנט הוסיף כי הוא קורא "לבוא לרחבת הכותל לתפילה להורדת הגשם". לקריאתם הצטרף כאמור גם יו"ר ש"ס השר דרעי.

מי שיקחו חלק במעמד יהיו, מלבד השר אריאל, גם הרבנים הראשיים הרב דודו לאו והרב יצחק יוסף, שרים, אנשי ההתיישבות בצפון, בדרום וביהודה ושומרון, חקלאים ועוד.

השר אריאל: "לדאבוננו, לאחר ארבע שנות בצורת ירדו עד כה מעט גשמים שהם פחות מהממוצע הרב שנתי והחורף הנוכחי מסתמן כשחון, אני קורא לכל הציבור לקחת חלק בתפילה ב י' בטבת שכידוע הינו יום תענית, בכותל המערבי, ולהביא מטריות כי ביחד נקרע את שערי השמים".

עוד הוא אמר כי "בשנה האחרונה פעלנו רבות כדי להיטיב עם מצבם של החקלאים בתחום המים, הורדנו את מחיר המים השפירים בכ- 20%, גיבשנו עם משרד המים והאנרגיה ויחד עם משרד האוצר מתווה שאומץ על ידי רשות המים לפיו לא יהיה קיצוץ ללא פיצוי ובמקביל משרד החקלאות פועל להשקיע בגידולים חוסכים במים והכוונת המים למטעים על פני גידולי שדה תוך עידוד חקלאים לעבור לשימוש יעיל במים ונמשיך לעשות מאמצים כדי להטיב עם החקלאים".


 
מזכ״ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור ציין כי הוא "קורא לכולם לקחת חלק ביוזמה המבורכת של שר החקלאות, אורי אריאל שמאחדת את כולנו ברצון לירידת גשמים. האירוע הוא לתפילה ויצירת אחווה ואחדות בין כולנו החקלאים".

התפילה עצמה תתקיים בשעה 15:30 ומלשכת שר החקלאות נמסר כי "באי התפילה מוזמנים לסייר במרכזי המבקרים בעיר דוד, במנהרות הכותל ובעיר העתיקה: בית כנסת החורבה, הרובע ההרודיאני ומרכז דווידסון. לרגל התפילה בחלק מן האתרים יינתנו הטבות בין השעות 16:30-19:00 הציבור מוזמן!".