ערבים, לא גויים

רבקה שמעון מסבירה מדוע נמנעה מלחתום על מכתב הרבניות שקרא לבנות ישראל להימנע מלהתרועע עם גויים: "אם הייתם כותבים "ערבים" - הייתי מצטרפת"

חדשות כיפה רבקה שמעון 29/12/10 00:00 כב בטבת התשעא

התקשרו אלי מן הארגון נגד התבוללות ובקשו ממני לחתום על מכתב הרבניות. בלב שמח הייתי חותמת על מכתב הרבניות לו במקום המילה "גויים" היו כותבים "ערבים". עם המילה "גויים" יש לי בעיה בגלל העולים החדשים מחבר העמים שבחרו להשתלב בתוכנו, שאני מתפללת עליהם שימצא להם פתרון גיור ראוי, הולם, שיוכלו להתקבל בינינו כשווים.


המגזר הערבי במדינת ישראל הוא אויב, אם לא בפועל, אז בפוטנציה. גם מגורים בקרבה למשתפ"ים ממוצא ערבי בעייתית בעיני. לאחר השתתפותי בכנס למניעת התבוללות בקיץ נדהמתי מהמספרים הגדולים של בנות שנופלות ברשתו של מחזר ערבי. מטרת הערבים במדינת ישראל היא לכלות בנו, בכל דרך אפשרית. גם בדרך הרומנטית. אף כתבתי על הנושא מאוחר יותר באתר כיפה, בנושא הבחור הערבי שהתחזה ליהודי וחברתו היהודייה תבעה אותו על כך בבית משפט.


בעיתוי שאיננו מקרי שמעתי בשבת האחרונה הרצאה מאלפת מגר בשם אברהם סיני המתגורר בצפת. אברהם סיני הגיע אלינו מלבנון לאחר שהיה סייען למודיעין הישראלי במשך שנים רבות בתור מוסלמי. אברהם סיני מכיר את הערבים היטב, הוא מודע למטרות שלהם וכואב ומבכה את העיוורון של העם היושב בציון לרע שהערבים מסוגלים לעולל לנו.


אם הייתם כותבים "ערבים"- הייתי חותמת על המכתב בחפץ לב.


אבל מה אעשה ואני מכירה סביבי משפחות רבות, ילדים הלכתית "גויים" הלומדים בממ"ד. הכרות אישית לי עם זוג שהיא יהודיה והוא גוי, חסיד ישראל. אף השתתפנו בעליה לתורה של בנם כשהגיע למצוות. אני רואה זוג כזה מול עיני ומתפללת עבור ילדיהם, שיישארו מחוברים לעם ישראל, ואף יחזרו בתשובה ויקיימו מצוות. בנם הקטן של הזוג אוהב תורה אוהב תפילה ואמו מכנה אותו "הרב הראשי" שלי. איך אוכל לכתוב מכתב נגד גויים, כשמול עיני חיילים וחיילות בצבא הגנה לישראל, המוגדרים כגויים, אבל אני רואה בהם את חצי הכוס המליאה? אני רואה בהם את הפוטנציאל הטמון בהם להתגייר ולהצטרף אלינו הלכתית כיהודים?


מצד שני, אני מסכימה עם חתימת הרבניות, כי עת צרה היא ליעקב! אכן מחובתנו להזהיר את הבנות ולהתריע נגד היד הקלה של בנות רבות להתיידד ולהתחבר עם בחורים בכלל! אולי מן הראוי לקחת אחריות מצד בתי ספר, ארגוני שרות לאומי ו ארגוני התנדבות - שהם לא יאפשרו תעסוקה לערבים במוסדותיהם! גם לא לניקיון והסעות. ומה שנוגע לעלייה - הצעתי היא - לגייר את כל מי שעולה אלינו מחוק השבות. בחרת במדינת ישראל? תתגייר!