מידע רגיש של ישראלים דלף מאתרי היכרויות

מתקפת סייבר על אתרי היכרויות: מידע רגיש של ישראלים דלף ממדוון רחב של אתרים, היקפו עדיין לא ברור "לבעל האתר והן לחברת האחסון של האתר יש אחריות לעמוד בהוראות דיני הגנת הפרטיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/23 22:05 ד באלול התשפג

מידע רגיש של ישראלים דלף מאתרי היכרויות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מערך הסייבר הלאומי עידכן הערב (ב') כי זיהה אינדיקציות לכך שמידע רגיש של ישראלים דלף מאתרי היכרויות, וקיים חשש שיופץ. היקף הדליפה עדיין לא ברור, כך על פי דיווחים שונים.

"היקף ומהות המידע שדלף נמצאים בבדיקה"

מהמערך נמסר כי, "כדי לשמור על פרטיות המשתמשים, המערך פועל כעת באמצעות שותפים לסייע לצמצום אפשרויות הפרסום הפומבי של התוכן שדלף", עוד אמרו: "במקביל, נמסר לנו מבעלי האתרים כי היקף ומהות המידע שדלף נמצאים בבדיקה על ידם. כי הן לבעל האתר והן לחברת האחסון של האתר יש אחריות לעמוד בהוראות דיני הגנת הפרטיות, לעדכן את לקוחותיהם אודות המידע שדלף והפעולות שינקטו כדי למזער את הנזק".

מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי ומי שהקים את הרשות להגנת הפרטיות, יורם הכהן, בתגובה לידיעות על דליפת מידע אישי רגיש של ישראלים: "לגופי האכיפה בישראל אין היום מסגרת מתאימה לכפות על גורמים המעבדים מידע במשק הישראלי מימוש אמצעי אבטחת מידע הולמים להגנה על פרטיות ישראלים. חוק הגנת הפרטיות היום אינו מכיל מסגרת ראויה לאכיפה של כללי אבטחת המידע הקבועים בו", תקף.