מתקפת הסייבר: ברשות הפרטיות נערכים להדלפת מידע אישי - ומזהירים

לאחר מתקפת הסייבר על בית החולים ,מעייני הישועה", ברשות הפרטיות מבינים שהדלפת מסמכים של מטופלים היא כנראה עניין של זמן. ברשות מזהירים מפני שימוש בחומרים שיודלפו ומאיימים בהליכים פליליים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/08/23 20:42 כח באב התשפג

מתקפת הסייבר: ברשות הפרטיות נערכים להדלפת מידע אישי - ומזהירים
בית החולים מעייני הישועה, חשד לדליפת חומר אישי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שבוע עבר מאז עבר בית החולים "מעייני הישועה" מתקפת סייבר חמורה, בעוד צוותי בית החולים, משרד הבריאות ומערך הסייבר עובדים על ניקוי המערכות והחזרתם לשימוש ברשות להגנת הפרטיות אומרים כי קיימות אינדיקציות לכך שחומר אישי של מטופלים יודלף לרשת.

נערכים להדלפת חומרים אישיים

ברשות כבר נערכים למקרה שכזה ובהודעה שהם מפרסמים היום (ג') הם כותבים: "קיימת אינדיקציה של ממש לדלף מידע מבית החולים מעייני הישועה. בהמשך לכך, ונוכח פוטנציאל פרסום מידע אישי רגיש של מטופלים, מבהירה הרשות כי קיים איסור לעשות שימוש במידע אישי רפואי של מטופלים, לרבות עצם העתקתו, הפצתו, פרסומו, העברתו לאחר, עיבודו, אגירתו במאגרי מידע אחרים וכיו"ב".

מעייני הישועה

מעייני הישועה, צילום: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel CC BY 2.5, ויקיפדיה

מזהירים משימוש במידע לצורך אימון בינה מלאכותית

ברשות שמים דגש גם על כלי בינה מלאכותית ואומרים כי האיסור כולל שימוש במידע לצורך אימון מערכות AI (בינה מלאכותית).ברשות להגנת הפרטיות מבהירים כי הפרת האיסורים האלה עשויה להוות עבירה פלילית והרשות מבהירה כי תשקול הפעלת סמכויותיה, הפליליות והמנהליות, כנגד מי שיפעל בניגוד לאמור.