האפשרות תימחק: המהלך הבא של אילון מאסק בטוויטר

במהלך התכתבות טוויטר חשף הבעלים החדש של הרשת החברתית המצליחה, כי בקרוב תבוטל אפשרות החסימה של משתמשים ועורר תגובות נזעמות. המהלך עלול לגרור סקנציות מצד חנויות האפליקציות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 12:54 ג באלול התשפג

האפשרות תימחק: המהלך הבא של אילון מאסק בטוויטר
אילון מאסק, "טוויטר הפכה לרעילה", צילום: shutterstock

אילון מאסק, היזם העשיר אשר רכש את הרשת החברתית טוויטר בסכום אסטרונומי של 44 מיליארד דולרים, נוהג להוציא הודעות דרמטיות על עתיד הרשת החברתית בציוצים קצרים בחשבון הטוויטר שלו. כך לדוגמא, בסקר פשוט שערך, בדק האם להחזיר לרשת החברתית את חשבונו של הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ, אשר הוסר מהרשת החברתית עוד בטרם נרכשה על ידי מאסק.

במהלך התכתבות שערך אתמול (שבת) בחשבון הטוויטר שלו, הודיע היזם המפורסם על השינוי הצפוי ברשת החברתית שרכש לפני פחות משנה. פיצ'ר החסימה יבוטל, למעט במסרים ישירים. המהלך עורר תגובות נסערות, כאשר צייצנים רבים הביעו את דאגתם מההשלכות. ביטול אופציית החסימה יאפשר הטרדות, הטרלות והודעות ספאם לצד כמות עצומה של בוטים שיוכלו לחזור ולהגיב לכל ציוץ.

הכתב הסרוג ומגיש מהדורת חדשות הלילה של כאן 11 עקיבא נוביק, אשר חשבון הטוויטר שלו מונה כמעט 230 אלף עוקבים שיתף את עוקביו בהחלטתו הדרמטית של מאסק וכתב בציניות: "בשורת איוב".

הצעד החדש של מאסק עלול לגרור אחריו סנקציות של חנויות האפליקציות google play ו-app store, כיוון שהוא נוגד את המדיניות שלהן, על פיה אפליקציות המכילות תוכן שנוצר על ידי משתמשים, מחויבות לאפשר חסימה של תוכן פוגעני, הן בפוסטים והן בתגובות.

הלוגו החדש של טוויטר

הלוגו החדש של טוויטר צילום: shutterstock

זהו אינו המהלך השנוי במחלוקת הראשון של מאסק, לאחרונה שינה איל ההון המפורסם את הלוגו המוכר של הציפור הכחולה ל- X, ובחודש יוני הודיע מאסק כי כמות הציוצים למי שמנוי ללא תשלום תוגבל ל-600 ציוצים ביום לעומת חשבונות שאומתו ויוכלו לקרוא 6,000 פוסטים בפוסט ביום. ההחלטה עוררה את זעמם של רבים מעוקביו שמחו נגדה לאחר שקיבלו הודעות שגיאה כשניסו לצפות בפוסטים.