הבעלים של הרשת החברתית מתכנן הגבלה דרקונית על הגולשים

אחרי שמשתמשים דיווחו על הודעות שגיאה כשניסו לצפות בפוסטים, מאסק הודיע כי הגביל זמנית את כמות הציוצים למי שמנוי ללא תשלום ל-600 ציוצים ביום

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/23 22:15 יב בתמוז התשפג

הבעלים של הרשת החברתית מתכנן הגבלה דרקונית על הגולשים
אילון מאסק, צילום: shutterstock

ממשיך להסעיר את הרשת: אלון מאסק, האיש העשיר בעולם שרכש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר לפני תשעה חודשים ופיטר רבים מבכיריה, הודיע היום (שבת) על צעד דרמטי חדש. מאסק הודיע כי מעתה כמות הציוצים למי שמנוי ללא תשלום תוגבל ל-600 ציוצים ביום לעומת חשבונות שאומתו ויוכלו לקרוא 6,000 פוסטים בפוסט ביום. ההחלטה עוררה את זעמם של רבים מעוקביו שמחו נגדה לאחר שקיבלו הודעות שגיאה כשניסו לצפות בפוסטים.

 

מאסק הסביר את הסיבות לצעד הדרמטי בציוץ שפרסם בעמוד הטוויטר שלו. "כדי להתמודד עם רמות קיצוניות של גירוד נתונים ומניפולציה של המערכת, יישמנו את המגבלות הזמניות הבאות: חשבונות מאומתים מוגבלים לקריאת 6000 פוסטים ביום, חשבונות לא מאומתים עד 600 פוסטים ליום, חשבונות חדשים לא מאומתים עד 300 ליום", כתב מאסק.

מאסק החליף את הלוגו של טוויטר והרשת סוערת

זו לא הפעם הראשונה שמאסק מעורר סערה ברשת החברתית. כזכור, בתחילת אפריל, הוחלף הלוגו של טוויטר ובמקום הציפור הכחולה והמוכרת, נמצא שם תמונת כלב. הכלב הוא לא סתם כלב אלה הכלב דוג' המוכר בעיקר מהממים באינטרנט וכפנים של המטבע הוירטואלי של מאסק, Dogecoin.

ברשת ניסו להבין את הסיבה שהובילה את מאסק לשנות את הלוגו כאשר סברה אחת טוענת כי מדובר במתיחת 1 באפריל מאוחרת. אחרים טוענים כי מדובר בקידום של המטבע הוירטואלי של מאסק הנושא את אותו כלב כלוגו. בכל מקרה, מאז רכש מאסק את טוויטר נראה כי אין רגע דל בחברה וכעט נותר לראות מה הצעד הבא עליו יחליט מאסק.