"בשורה חשובה": אנבידיה מקימה את המחשב החזק בישראל

בעלות מאות מיליוני דולרים - מחשב חדש בשם Israel-1 מוקם על ידי חברת אנבידיה, ועתיד להשפיע על עולם ההייטק הישראלי ועל השימוש בבינה מלאכותית בארץ | שר האוצר: "בשורה חשובה, זהו בוקר נהדר למדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/23 09:59 ט בסיון התשפג

"בשורה חשובה": אנבידיה מקימה את המחשב החזק בישראל
חברת אנבידה, צילום: shutterstock

חברת השבבים האמריקאית NVIDIA הודיעה הבוקר (ב') על מיזם ענק שעתיד לצאת לדרך בישראל: מחשב-על ישראלי ראשון, שיקרא Israel-1, ובנייתו תסתיים עד סוף השנה הנוכחית. מדובר במחשב החזק ביותר שנבנה בישראל ובין המחשבים החזקים בעולם, ועלותו נאמדת במאות מיליוני דולרים. על אף שהממשלה לא לקחה חלק במימון הפרויקט, שר האוצר סמוטריץ' בירך: "זה בוקר נהדר". 

מחשב אילוסטרציה

מחשב אילוסטרציה צילום: shutterstock

מפרט המחשב המפורט פותח כמעט כולו בישראל, והוא עתיד להקל את פיתוח הבינה המלאכותית בארץ, שכיום נשענת על הזמנת זמני-עיבוד ממחשבי-על שפזורים ברחבי העולם. לטענת החברה, המחשב שכולל 2,048 מעבדים גרפיים מסוג H100 ו-2,560 שבבים מסוג BlueField-3 DPU, יספק ביצועים של עד פי 2 לתעבורת AI שיישארו ביצועים יציבים אפילו תחת עומסי עבודה כבדים.

כאמור, המחשב החדש ייבנה במרכז הנתונים המרכזי של NVIDIA בישראל, ולמרות שנועד לשמש בעיקר את החברה עצמה, יאפשר שיתופי פעולה עם חברות שותפות. בהמשך ייתן המחשב שירות גם לחברות סטרטאפים קטנות יותר ויאפשר להייטק הישראלי לשפר ביצועים.

סמוטריץ': "בשורה חשובה להייטק"

בתוך כך, ולמרות שהקמת מחשב-העל לא סובסדה על ידי המדינה, שר האוצר סמוטריץ' בירך את החברה: "זהו בוקר נהדר למדינת ישראל. בשורה חשובה להייטק, ול AI והבעת אמון במדינת ישראל, בכלכלתה ובהון האנושי הישראלי", אמר. עוד התחייב השר: "כשר אוצר, אקדם בקרוב בעזרת השם צעדים משמעותיים למען תעשיית הייטק ומדינת ישראל תמשיך לפרוח בזירה הזו כמו בזירות נוספות".