ברקע הפסדי החברה: "מטא" תפטר עשרת אלפים עובדים

חברת מטא עתידה לפטר בחודשים הקרובים עוד כעשרת אלפים עובדים, זאת על רקע ירידה ברווחי החברה והרצון לייעל את עבודתה. צוקרברג: "זה יהיה קשה ואין דרך לעקוף את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/23 17:58 כא באדר התשפג

ברקע הפסדי החברה: "מטא" תפטר עשרת אלפים עובדים
מארק צוקרברג, צילום: shutterstock

לאחר שלפני מספר חודשים הדו"ח הרבעוני של חברת מטא הציג ירידה חדה בהכנסות החברה, שהובילה לנטישה המונית של משקיעים  ולאבדן של כחצי טריליון דולר, ולאחר גל הפיטורים האחרון בנובמבר, היום (ג') הודיע מארק צוקרברג על פיטוריהם של כעשרת אלפים מעובדי החברה.

"יחד עם ירידה בגיוס העובדים, קיבלתי את ההחלטה הקשה לצמצם עוד יותר את גודל הצוות שלנו. מחר נודיע לחברי צוות הגיוס אם הם מושפעים". כך כתב מארק צוקרברג בהודעה שפרסם, ובה פירט את מהלכיה הקרובים החברה שבבעלותו.

מצפים להקטין את גודל הצוות שלנו בכ-10,000 עובדים

"בסך הכל, אנו מצפים להקטין את גודל הצוות שלנו בכ-10,000 אנשים ולסגור כ-5,000 תפקידים פתוחים נוספים שטרם גייסנו" פירט את ההחלטות האחרונות. עוד אמר כי למרות הקושי הוא איננו רואה דרך להימנע מהצעד. 

"זה יהיה קשה ואין דרך לעקוף את זה. המשמעות היא להיפרד מעמיתים מוכשרים ונלהבים שהיו חלק מההצלחה שלנו" כתב צוקרברג, "הם התמסרו למשימה שלנו ואני אסיר תודה על כל המאמצים שלהם. נתמוך באנשים ונתייחס לכולם בהכרת התודה שמגיעה להם".

לדברי צוקרברג ההחלטה על הפיטורים היא חלק ממטרת העל של החברה בשנה הקרובה והיא "בניית חברת טכנולוגיה טובה יותר". 

צילום: shutterstock