מארק צוקרברג שיתף בחווית לימוד התורה: "מגלה את החוכמה שבה"

בראיון לפודקאסט מייסד פייסבוק ומנכ''ל מטא שיתף בקשר שלו עם הדת ובדרך שלו להתמודד עם משברים, "האמונה באלוקים עוזרת לי להישאר עם הרגליים על הקרקע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/23 11:55 א בשבט התשפג

מארק צוקרברג שיתף בחווית לימוד התורה: "מגלה את החוכמה שבה"
מארק צוקרברג, צילום: shutterstock

עד לא מזמן מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק ומנכ''ל מטא, שמאגדת בתוכה גם את אפליקציית וואטסאפ, לא הרבה לדבר על היהדות שלו. אך מאז שהפך לאב והקים משפחה, צוקרברג חשף את הקשר שלו לדת ושיתף בקידוש שהוא ומשפחתו עורכים בשבת. במהלך כנס טכנולוגי שהתקיים בשנת 2020, צוקרברג הצהיר באופן חד משמעי: "אני דתי", ואף שיתף באמונה שעוזרת לו להתמודד עם אתגרים בחיים.

"האמונה באלוקים עוזרת לי להישאר עם הרגליים על הקרקע"

בראיון לפודקאסט שיצא לאחרונה צוקרברג דיבר שוב על הקשר שלו לדת, ושיתף שבנותיו מתחנכות בבית על ערכי היהדות. "אנחנו אוכלים סעודת שבת ומארחים חברים", הוא סיפר, ופירט על תכנון הסעודה מבעוד מועד, "אלה דברים שעשיתי כילד והיו משמעותיים עבורי". מנכ''ל מטא שיתף כי האמונה התחזקה אצלו במשבר שעברה פייסבוק, כשהיחס אליה החל להפוך מחיובי לשלילי, "האמונה שיש דברים גדולים ממך בחיים מסייעת בתקופות כאלה. האמונה באלוקים עוזרת לי להישאר עם הרגליים על הקרקע".

מסעדה כשרה במטה של פייסבוק

מסעדה כשרה במטה של פייסבוק צילום: מדף הפייסבוק של מארק צוקרברג

"כשיש לי יום רע או חודש רע, אני נזכר בתפקיד החשוב שיש לנו כאן"

מייסד פייסבוק המשיך ושיתף גם בלימוד התורה שלו. "ככל שאני לומד יותר תורה, אני מגלה את החוכמה שבה", הוא סיפר בראיון. "כשהתורה אומרת שאדם נברא בצלם אלוקים, זה אומר שאחד מהתפקידים שלנו הוא ליצור דברים טובים בעולם", הסביר צוקרברג, ושיתף בחייו האישיים, "אז כשיש לי יום רע או חודש רע, אני נזכר בתפקיד החשוב שיש לנו כאן וזה עוזר לי".