"האם להתפטר מראשות טוויטר?": אילון מאסק ערך סקר - כך הגיבו הגולשים

איש העסקים הצבעוני שרכש לפני מספר חודשים את טוויטר ומאז לא יורד מהכותרות, שאל את הגולשים ברשת החברתית האם הוא עדיין צריך לעמוד בראש החברה. מאסק הבטיח לקיים את התוצאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 08:25 כה בכסלו התשפג

"האם להתפטר מראשות טוויטר?": אילון מאסק ערך סקר - כך הגיבו הגולשים
אילון מאסק, צילום: shutterstock

יתפטר מטוויטר? לפני מספר חודשים רכש אילון מאסק את הרשת החברתית טוויטר, המהלך עצמו וגם כל הפעולות שביצע מאז מאסק ברשת עולות שוב ושוב לכותרות כשבמאסק גם מוטחות ביקורות רבות על התנהלותו מאז הפך ליושב ראש החברה. עתה מאסק מעביר את ההכרעה על גורלו בחברה לגולשים עצמם.

הסקר של מאסק:

מאסק יעמוד במילתו? 

בציוץ שהעלה לרשת לפני מספר שעות ערך מאסק סקר בין מיליוני עוקביו בו הוא שואל אותם האם לדעתם הוא צריך להתפטר מלהיות יושב הראש של טוויטר, בהמשך הוא אומר כי הוא מתחייב לעמוד בתוצאות הסקר. נכון לשעה זו ענו על הסקר של מאסק מעל 12 מיליון גולשים והתוצאות נכון לרגע זה עומדות על 56.4 אחוזים שרוצים שיתפטר ו-46.4 מנגד שרוצים שימשיך בתפקידו. אם התוצאות אכן ישארו ככה מעניין יהיה לראות כיצד יגיב מאסק עצמו.

העיתונאים הישראלית תקפה את מאסק

העיתונאית הישראלית והכתבת הפוליטית-מדינית של זמן ישראל, טל שניידר, שמנהלת עמוד טוויטר פעיל עם עשרות אלפי עוקבים, הודיעה כי היא תתחיל לפרסם את הדיווחים שלה בפוסט ניוז ולא ברשת החברתית של מאסק. "אחרי שאילון מאסק השעה את חשבון הטוויטר של 789 אלף עוקביו, הגיע הזמן לסגור פה את העסק. מאסק חיסל הלילה פה עוד תריסר עיתונאים וחשבונות מעקב אחר מטוסי מנהלים. אתחיל מחר לפרסם בפוסט ניוז", צייצה שניידר.

טל שניידר

טל שניידר צילום: יוסי צבקר

הביקורת של שניידר הגיעה לאחר שטוויטר חסמה את חשבונותיהם של כמה עיתונאים בכירים מסוכנויות החדשות האמריקאיות, בהם דוני אוסאליבן מרשת CNN, ריאן מק מה- New York Times ודרו הארוול מ-Washington Post, לאחר שסיקרו בזמן האחרון את המיליארדר, אילון מאסק, הבעלים הטרי של הרשת החברתית.

\

"סיכנו את משפחתי": אלון מאסק השעה חשבונות של עיתונאים בטוויטר

כאמור, לטענת מאסק, ההחלטה על ההשעיית החשבונות של העיתונאים באה בעקבות חשיפת מידע אישי, שעלולה לסכן אותו ואת משפחתו. "למתוח עליי ביקורת כל היום זה בסדר גמור, אבל לחשוף את המיקום שלי בזמן אמת ולסכן את המשפחה שלי - זה לא", צייץ מאסק.

בתגובה לההשעיה, ברשת CNN כתבו כי "ההשעיה הבלתי מוצדקת של מספר עיתונאים, ביניהם דוני או'סאליבן, מדאיגה אבל לא מפתיעה. חוסר היציבות והתנודתיות ההולכת וגוברת בטוויטר צריכה להדאיג את כל מי שמשתמש בפלטפורמה״.