"סיכנו את משפחתי": אלון מאסק השעה חשבונות של עיתונאים בטוויטר

הבעלים הטרי של הרשת החברתית החליט לחסום כמה חשבונות של עיתונאים אמריקאים בטענה כי הם מסכנים את משפחתו: "למתוח עליי ביקורת כל היום זה בסדר גמור, אבל לחשוף את המיקום שלי - זה לא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/22 08:10 כב בכסלו התשפג

"סיכנו את משפחתי": אלון מאסק השעה חשבונות של עיתונאים בטוויטר
אילון מאסק, טוויטר, צילום: shutterstock

הרשת החברתית טוויטר חסמה הלילה (ו') לשבעה ימים את חשבונותיהם של כמה עיתונאים בכירים מסוכנויות החדשות האמריקאיות, בהם דוני אוסאליבן מרשת CNN, ריאן מק מה- New York Times ודרו הארוול מ-Washington Post, לאחר שסיקרו בזמן האחרון את המיליארדר, אילון מאסק, הבעלים הטרי של הרשת החברתית.

אילון מאסק

אילון מאסק צילום: shutterstock

CNN: ההשעיה הבלתי מוצדקת מדאיגה אל לא מפתיעה

לטענת מאסק, ההשעיה של החשבונות של אותם עיתונאים באה בעקבות חשיפת מידע אישי, שעלול לסכן אותו ואת משפחתו. "למתוח עליי ביקורת כל היום זה בסדר גמור, אבל לחשוף את המיקום שלי בזמן אמת ולסכן את המשפחה שלי - זה לא", צייץ מאסק.

בתגובה לההשעיה, ברשת CNN כתבו כי "ההשעיה הבלתי מוצדקת של מספר עיתונאים, ביניהם דוני או'סאליבן, מדאיגה אבל לא מפתיעה. חוסר היציבות והתנודתיות ההולכת וגוברת בטוויטר צריכה להדאיג את כל מי שמשתמש בפלטפורמה״.

אילון מאסק החזיר את טראמפ לטוויטר, כך הגיב הנשיא לשעבר

בעוד מאסק משעה עיתונאים בכירים ברשת החברתית, לפני כחודש, החזיר המיליאדר את נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. "קול העם הוא קולו של אלוהים", כך ציטט אילון מאסק בלטינית אחרי הודעתו על החזרתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ לטוויטר, מהשעייה שנמשכה כשנתיים. "העם אמר את דברו. טראמפ יוחזר", כתב בשפה יותר ברורה.

ימים ספורים לפני שהחליט להחזיר את טראמפ, העלה היזם סקר שכותרתו היא "להחזיר את הנשיא לשעבר טראמפ". יותר מ-15 מיליון משתמשים הצביעו, וקבעו כי הם בעד החזרתו. 51.8% הצביעו בעד, לעומת 48.2% שהצביעו נגד. מספר העונים המדויק עומד על לא פחות מ-15,085,458 קולות.