מחדל החדירה למצלמות מתברר: "הקוד היה משהו בסגנון 1234"

לאחר שנודע כי מצלמות האבטחה שנפרצו על ידי קבוצת האקרים "מטה משה" הייתה שייכת לארגון ביטחוני, עצה התברר כי כלל לא היה צריך יכולות גבוהות וכי הסיסמה הייתה "ברמה נמוכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 21:52 ל בחשון התשפג

מחדל החדירה למצלמות מתברר: "הקוד היה משהו בסגנון 1234"
תיעוד הפיגוע מהמצלמה, צילום: צילום מסך

הפריצה למצלמות בירושלים: מוקדם יותר הבוקר הופצו צילומי המצלמות שנפרצו על יד קבוצת האקרים המזוהה עם איראן "מטה משה", בה נראים רגעי הפיגוע שאירע אמש בירושלים. לאחר מכן נודע כי המצלמות שייכות לגוף בטחוני מרכזי במדינה. הערב מפרסם העיתונאי רועי שרון כי מעבר לפריצה מדובר במחדל גדול עוד יותר.

צפו בתיעוד שדלף:

על פי הדיווח יותר מאשר שהאקרים הצליחו לפרוץ את המצלמות, המצלמות לא היו מאובטחות כנדרש והקוד היה ברמה נמוכה מאוד "קוד הגישה למצלמות אתמול היה משהו בסגנון 1234, זה לא הקוד המדוייק אבל דרגת קושי זהה, לא מדובר פה ביכולת מופלאה של סייבר".

האקרים פרצו למצלמת אבטחת צירים של גוף ביטחוני גדול

בצהריים פורסם כי האקרים הצליחו להשיגו אחרי שפרצו למצלמת אבטחת צירים של גוף ביטחוני גדול. כזכור, הבוקר (ה') נמסר מהמשטרה שלא מדובר במצלמת אבטחה משטרתית, וכי הצילומים היו בידיהם כבר אתמול. בעיריית ירושלים הצטרפו לשלילה: "הסרטון שהופץ לא צולם באמצעות מצלמות של עיריית ירושלים".

כזכור, אמש (ד') סמוך לשעה 7:00 בבוקר נשמע פיצוץ בטרמפיאדה בכניסה לעיר ירושלים, כתוצאה מהפיצוץ אדם אחד נרצח ועוד 11 נפגעים מתוכם 3 במצב קשה, אריה שצ'ופק, בחור ישיבה בן 15 משכונת הר נוף, נהרג ובין הפצועים חברו בן ה-16 ועוד אדם בן 45.