קצרים בסוללה? הטלפון הזה נטען בתוך 9 דקות בלבד

אופו, יצרנית הסמארטפונים הסינית, הציגה תקן עתידי בעל הספק 240 וואט, שלטענתה יאפשר להטעין סמארטפון ב-9 דקות | אם אתם ממהרים, החברה תתחיל למכור עוד השנה מכשיר בעל תקן שיספק טעינה חוטית מהירה בהספק של 150 וואט בתוך רבע 15 דקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/22 12:54 כח באדר א'

קצרים בסוללה? הטלפון הזה נטען בתוך 9 דקות בלבד
Oppo, צילום: shutterstock

אם בעבר הפלאפונים היו בעלי סוללה שהספיקה למספר ימים ברצף, הטלפונים החכמים שלנו בהווה צריכים לפגוש במטען מדי כמה שעות, וגם אז לא תמיד יש לנו מספיק זמן לטעון את הסלולרי. אמנם בשוק ישנם מכשירים בעלי טעינה מהירה, אבל חברת "אופו" (Oppo) הסינית חשפה אמש (ב') במסגרת כנס הטכנולוגיה MWC 2022 המתקיים בברצלונה תקן טעינה מהירה מעולם אחר.

התקן החדש הראשון שהוצג בכנס, יספק יכולות הטענה מהירה בהספק של 150 וואט ויאפשר להטעין סוללה בנפח של 4,500 מיליאמפר-שעה במלואה בתוך 15 דקות, ו-50% מהסוללה בתוך 5 דקות בלבד. המכשיר אמור להיות זמין כבר השנה.

לא חלפו כמה שעות והחברה הסינית הציגה יכולות טעינה מהעתיד - טעינה מלאה בתוך 9 דקות בלבד בהספק של מ-240 וואט, ו-50% ממנה בתוך 3.5 דקות. אופו לא חשפה פירוט על תנאי הטעינה כך שייתכן ומדובר בניסיון שלה לקבל תשומת לב ציבורית בשוק עמוס כל כך. 

נציין כי  תקן הטעינה 150W SuperVOOC יגיע לשוק כבר ברבעון השני של 2022 על במכשירי חברת "וואן פלוס" הסינית. בנוסף, חברה סינית נוספת, "רילמי", הציגה תקן טעינה חדש בשם UltraDart Charge, שיציע גם הוא טעינה בהספק זהה וגיע לשוק במכשיר החדש שלה, ה-GT Neo 3.