מנכ"ל משרד הבריאות היוצא: "העלייה האחרונה במספר החולים - הפתיעה אותי"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בראיון אחרון בתפקיד אומר: "הקורונה יכולה להישאר איתנו גם עד 2020", עוד הוסיף, "העלייה האחרונה במספר הנדבקים הפתיעה אותי, ציפיתי שנהיה במשך תקופה ארוכה יותר עם רגיעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/20 10:41 כב בסיון התשפ

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא: "העלייה האחרונה במספר החולים - הפתיעה אותי"
משה בר סימן טוב, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היום (א') הוא אמור לסיים את תפקידו, ובראיון אחרון בתפקיד, ל"כאן 11", טוען מנכ"ל משרד הבריאות, משר בר סימן טוב: "ציפיתי שאנחנו נהיה במשך תקופה ארוכה יותר עם רגיעה. קיווינו שיש עונתיות בהתנהגות של הנגיף. יכול להיות שיש, אבל המשמעות של הפתיחה הייתה גדולה מדי".

"אם רוצים להיות אופטימיים, אז אפשר לראות שקצב העלייה מתון יותר ממה שהיה קודם. דבר נוסף הוא שאני באמת מאמין שניתן לשטח את העקומה הפעם בלי צעדי סגר. צריך להבין שהקורונה תמשיך ללוות אותנו עוד זמן רב", אמר בר סימן טוב.

לדבריו, "הדבר החשוב באמת הוא להקפיד על הכללים, ובמיוחד על המסכות. הן מאוד חשובות, מחקרים מראים שמסכה על המפרק או האוזן לא עוזרת, היא צריכה להיות על האף ועל הפה". 

בר סימן טוב הוסיף כי אין צורך בהסגר נוסף לעצירת ההתפשטות, "אנחנו אומרים שאפשר למנוע גל שני בלי סגר. אפשר להכיר בנתונים, חובה להכיר במציאות - יש עלייה בנתונים והפעם צריך להתמודד איתה בצעדים יותר מתוחכמים"

לסיום אמר בר סימן טוב, ""צריך להסתכל על המציאות נכוחה ולהבין שבמקום שבו נמצאים תלמידים במרחב צפוף, אוכלים ביחד - בסוף נוצר קושי מאוד גדול למנוע הדבקה. אפשר לטפל בזה בהרבה מאוד דרכים - לפצל אותם או לשים מחיצות בינם. צריך להפקיד על הכללים ולא לדבר על לרופף את הכללים כי חם וקשה".