טראמפ: "דורש לא לתבוע על הדבקה בעצרת בחירות"

ברקע גל המהומות בארצות הברית, והעובדה שמספרי המתים ירדו במעט, החל הנשיא לקיים עצרות בחירות. משתתפי העצרות נדרשו לחתום בכניסה כי לא יתבעו במקרה של הידבקות בקורונה. טראמפ יחתום על צו שיעודד "שימוש בכוח עם חמלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/20 07:52 כ בסיון התשפ

טראמפ: "דורש לא לתבוע על הדבקה בעצרת בחירות"
טראמפ, צילום: shutterstock

הקמפיינים בארצות הברית תופסים תאוצה, חמישה חודשים לפני הבחירות, ועל רקע היציאה ההדרגתית מהסדר, תוך חשש לגל קורונה נוסף, חוזרים ביידן וטראמפ לערוך כנסי בחירות. הנשיא טראמפ חשף לראשונה הצעה קונקרטית לשינוי המדיניות הנוגעת לשיטור בארה"ב, אם כי זו לבטח לא תספק את פעילי המחאה.

הנשיא אמר הלילה, באירוע בכנסייה בעיר דאלאס, בו נכחו אף מנהיגים אפרו אמריקנים, שבכוונתו לחתום על צו שימליץ ליחידות המשטרה ברחבי ארה"ב לאמץ "תקן לאומי" לשימוש בכוח סביר. הוא טען כי יש לאפשר לשוטרים, במסגרת פעילותם, להפעיל כוח סביר, "כוח עם חמלה" כלשונו. ממשלו, הוסיף, יתמוך בשיפור ההכשרות הניתנות לשוטרים ובתוכניות פיילוט לעבודה צמודה בין שוטרים ועובדים סוציאליים.

למרות זאת, תקף טראמפ את המצדדים בקיצוץ בתקציבי המשטרה ואת הקולות שאף דורשים את פירוק המשטרות והפניית המשאבים למטרות רווחה, לשם צמצום הפערים. "לצערי, ישנם כאלו שמנסים לעורר פילוג ולקדם אג'נדה קיצונית – שאנחנו לא הולכים לקבל אותה – כזו שתביא לעוד עוני, עוד פשע, עוד סבל. זה כולל את הניסיונות הקיצוניים לבטל את תקציב המשטרה ולפרק אותה", אמר טראמפ.

יריבו של טראמפ, ג'ו ביידן, קיים אף הוא עצרת בחירות, מוקדם יותר, בפילדלפיה. ביידן הציג באירוע את המדיניות הדרושה כעת, לדעתו, על מנת לקדם את פתיחתה מחדש של הכלכלה, עם הסרת ההגבלות שהוטלו בגלל המגפה.