מספר הנדבקים בקורונה מזנק

על פי נתוני משרד הבריאות מספר הנדבקים ביממה האחרונה עומד על 214 בני אדם. מנגד, גם מספר הבדיקות ממשיך לעלות, כשאמש התבצעו מעל 17 אלף בדיקות לגילוי הנגיף. מספר הנפטרים נותר ללא שינוי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/06/20 20:24 יט בסיון התשפ

מספר הנדבקים בקורונה מזנק
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

העלייה המדאיגה בתחלואה נמשכת. משרד הבריאות מעדכן הערב (ה') כי מאז חצות עלה מספר הנדבקים בקורונה בישראל בשמונים בני אדם נוספים, וביממה האחרונה נוספו 214 חולים. מדובר בעלייה מדאיגה כשביממה הקודמת עמד מספר הנדבקים על 175. בסך הכל יש בישראל כעת 3,019 חולים 'פעילים' בקורונה. מדובר בעלייה של 63 חולים מאז חצות, כש-17 בני אדם החלימו מהנגיף.

מספר הנדבקים מאז תחילת התפרצות המגפה, בחודש פברואר, עומד הערב על 18,569 בני אדם. מתוכם החלימו 15,250 ונפטרו 300. מספר החולים הזקוקים להנשמה עומד הערב על 24, ירידה של שניים מאז אמש.

מנגד, מספר הבדיקות ממשיך לעלות, כשאמש בוצעו 17,212 בדיקות לגילוי קורונה. נכון להערב דווח כי היום בוצעו 4,988 בדיקות בלבד, אך במשרד הבריאות אומרים כי הנתון איננו מעודכן ומספר הבדיקות דומה לזה של אתמול.

מספר החולים בישראל

מספר החולים בישראלצילום: משרד הבריאות

מוקדם יותר מסר ראש הממשלה נתניהו, יחד עם שרי האוצר והבריאות, הצהרה לתקשורת בנושא העלייה בתחלואה. ראש הממשלה אמר כי "אם המספרים ימשיכו לעלות - ניאלץ להחזיר הגבלות". לדבריו, "הנגיף כאן. הוא לא מתחשב ברצונות שלנו ובכלכלה שלנו. הוא מתחשב רק בדבר אחד: אם מקפידים על הכללים או לא מקפידים על הכללים. אנחנו לצערנו פחות הקפדנו. אני אומר את זה באופן ישיר".

שר הבריאות אדלשטיין אמר כי הוא בעד להמשיך ולפתוח את המשק, אך "לא ניתן לעשות זאת בלי שני דברים: קטיעת שרשרת ההדבקה, באמצעות כמה שיותר בדיקות ותוצאות מהירות; ומשמעת של הציבור". עוד אמר שר הבריאות כי "החל מהשבוע שעבר הגדלנו משמעותית את מספר הבדיקות, היינו באזור 3,000 בדיקות ביום והגענו עד ללמעלה מ 16,000 אלף בדיקות ביום.
הדבר יצר פקק במעבדות, ואנחנו מטפלים בכך. אנחנו מתחילים להפעיל את מעבדת "מיי הריטג'", ויחד עם שר האוצר נתגבר את כוח האדם במעבדות. היעד שהצבתי להגיע ל 30,000 בדיקות. ישנה חשיבות אדירה לקיצור משמעותי של מתן תוצאות הבדיקה. בלי כך לא נוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה.
 
אדלשטיין קרא גם הוא לציבור לשמור על ההנחיות: "על כל אחת וכל אחד אחד לעמוד בשלושה דברים פשוטים: עטיית מסיכה, ריחוק של שני מטר והיגיינה. 
קיימת התרופפות בנושא ובלי משמעת של הציבור לא נוכל להמשיך עם משק פתוח. כבר לפני כמה ימים ביקשתי להגביר את האכיפה, ויש לכך היענות מצד כולם. האכיפה צריכה להיעשות כלפי כולם. לאיש אין פטור מההנחיות, לא לידוענים ולא לאלפיון העליון. לאף אחד! הנגיף לא מבחין בין סלב או אדם מן הרחוב. 
לצערי יש גם נוסעים באוטובוסים, ומבקרים בסופרים ובקניונים, שלא מקפידים על עטיית מסיכות. גם שם – חייבים לבצע אכיפה קפדנית. מי שלא עוטה מסיכה, שומר על ריחוק ומקפיד על היגיינה – לא מסכן רק את עצמו. הוא מסכן את כולנו ואסור לגלות סלחנות על כך".