בבית המשפט הצבאי יחל שלב הטיעונים לעונש בתיק רצח ארי פולד

קרוב לשנתיים מאז רצח ארי פולד, בידי מחבל קטין, כעת כשכבר מלאו 18 הדיון יעשה בדלתיים פתוחות. אלמנתו של פולד: "רצח הוא מעשה הפשע הכי חמור שיש, ולכן אנחנו מצפים לעונש החמור ביותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/20 08:31 יט בסיון התשפ

בבית המשפט הצבאי יחל שלב הטיעונים לעונש בתיק רצח ארי פולד
צילום: באדיבות המשפחה

היום (ה') יתקיימו הטיעונים לעונש בתיק רצח ארי פולד ז"ל. הדיון יתקיים בבית המשפט הצבאי במחנה עופר בשעה 13.30. כזכור, ארי נרצח ביום 16 בספטמבר 2018 במתחם רמי לוי בצומת גוש עציון על ידי מחבל בן שש-עשרה וחצי. הרוצח נעצר במקום האירוע, בטרם הספיק לרצוח אנשים אחרים, האירוע כולו גם צולם במצלמות האבטחה במקום. 

רק בחלוף שנה וארבעה חודשים, ביום 6 בינואר 2020, הורשע הרוצח על פי הודאתו, בכתב האישום שכלל סעיף אישום אחד בגין גרם מוות בכוונה ועוד שלושה סעיפי אישום בגין ניסיון גרם מוות. הגם שכבר מולאו לרוצח 18 שנים, והוא איננו עוד בגדר קטין, הרי שהדיון בעניינו צפוי להתקיים בדלתיים סגורות, כפי שהחל. 

אלמנתו של ארי, מרים פולד, צפויה לתת את ההצהרה במהלך הטיעונים במסגרת הטיעונים לעונש: "בפעם הראשונה שהתייצבנו פה בבית המשפט הרגשנו סוג של הפקרות, בזיון, סטירה בפנים- 'ככה זה בכל בית משפט' אמרו לנו. אבל זה לא כל בית משפט וזה לא סתם עוד משפט- זה רצח. כאן ועכשיו יש ביכולת בית המשפט הזה להראות שדם יהודי- וחיי אדם בכלל- אינן הפקר. אבל מאסרי עולם ועונש שימנע מהרוצח ליהנות מכספי הדמים שמשלמת לו הרשות הפלסטינית- יביאו איזה שמץ של צדק למציאות כה אכזרית. רצח הוא מעשה הפשע הכי חמור שיש, ולכן אנחנו מצפים לעונש החמור ביותר".