הורשע המחבל שרצח את ארי פולד

ח'ליל ג'אברין, שדקר ורצח את ארי פולד הי"ד בצומת גוש עציון, בשנה שעברה, הורשע בבית המשפט הצבאי בגרימת מוות בכוונה וכן בניסיון לשלוש רציחות נוספות. אלמנתו: "היום אנחנו רואים מעט צדק למענו של ארי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/20 11:21 ט בטבת התשפ

הורשע המחבל שרצח את ארי פולד
ארי פולד הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

מעט צדק. בית המשפט הצבאי במחנה עופר הרשיע הבוקר (ב'), את ח'ליל ג'אברין, המחבל שדקר ורצח את ארי פולד הי"ד, בפיגוע בצומת גוש עציון לפני כשנה וחצי. המחבל הורשע בגרימת מוות בכוונה (עבירה המקבילה לרצח בבית הדין הצבאי), וכן בשלושה ניסיונות נוספים כאלה.

אלנתו של ארי פולד, מרים, אמר לאחר ההרשעה: "כמעט שישה עשר חודשים עברו מאז אותו יום נורא שארי נלקח מאיתנו באכזריות. שישה עשר חודשים לאחר המעשה הנתעב, והיום בית המשפט הצבאי הרשיע את הרוצח של ארי".

האלמנה הוסיפה עוד: "ארי, שכל כך אהב את עמו ואת ארצו, נלחם והגן עליהם עד שיצאה נשימתו האחרונה. והיום אנחנו רואים מעט צדק למענו. עד שנלמד להגן על עמינו, על עצמנו ועל ילדינו- לא נהיה לגמרי חופשיים בארצנו".

עו"ד מוריס הירש, שמייצג את משפחת פולד, אמר: "הרצח של ארי היה תוצאה ישירה של ההסתה הפרועה במערכת החינוך של הרשות הפלסטינית והמשכורות החודשיות שהיא משלמת למחבלים. אנו מצפים מבית המשפט להטיל על הרוצח מאסר עולם, כך שהוא לא ישתחרר מהכלא עד שימות".

ממשפחת פולד נמסר בתגובה: "אנו שמחים על הכרעת הדין שקבע את הרף החמור ביותר עבור המחבל השפל ומקווים שיקבל את העונש המירבי עבור מעשיו. בעולם מתוקן המחבל בן העוולה היה מקבל גזר דין מוות על מנת להרתיע כל מי שמעלה על דעתו לצאת ולפגוע ביהודי. 

"יש פיתרון אחד להרתעה עתידית - גזר דין מוות למחבלים הנתעבים. אנו פונים לראש הממשלה ולשר הביטחון, אנחנו נסחוב כל חיינו את הכאב, אתם תפקידכם להיות חזקים. להגן על אזרחי ישראל בכל החזיתות, להכות שורש בארץ המולדת, להעמיק את אחיזתנו באדמה הטובה הזאת, לחזק את הריבונות בכל חבלי המולדת בלי להתקפל בפני הטרור ובלי להיחלש מרוצחים שפלים.
הדרישה שלנו היא שתמשיכו להרים את קרנה של מדינת ישראל בנחישות מבלי לתת חלילה פרס לטרור. ככה ארי היה דורש מכם ומאיתנו, ואנו מבקשים זאת מכם בשמו".