ימינה תגיש את פסקת ההתגברות: "מי שיתנגד הוא שמאל"

בעקבות החלטת בג"ץ לבטל את חוק ההסדרה, ימינה תדרוש מיושב ראש הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, להעלות את פסקת ההתגברות להצבעה כבר בשבוע הבא: "נגמרו התירוצים"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 09/06/20 21:12 יז בסיון התשפ

ימינה תגיש את פסקת ההתגברות: "מי שיתנגד הוא שמאל"
סיעת ימינה, צילום: כיפה

בעקבות החלטת בג"ץ לבטל את חוק ההסדרה, ימינה תדרוש מחר (ד') מיושב ראש הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, לעלות את פסקת ההתגברות, שהגישה ח"כ איילת שקד, להצבעה כבר בשבוע הבא, ותבקש פטור מחובת הנחה כדי לזרז הליכים. פיסקת ההתגברות של ימינה מוכנה ותוגש ברגע שיתאפשר.

שקד כשרת משפטים לקחה בחשבון שבג"צ יפסלו את חוק ההסדרה ולכן קידמה גם גם כלים מנהליים שיעזרו להסדיר את הקרקעות הפרטיות, שעליהם נבנו בתי יהודים ללא צורך בהריסתם. בנוסף שהחוק עלה להצבעה בוועדת שרים לחקיקה, שקד הצביע בעדו למרות הווטו שהטיל ראש הממשלה נתניהו והפרה לראשונה משמעת קואליציונית. 

ימינה בתגובה: "הגשנו את פיסקת ההתגברות לחקיקה. מי שיתמוך הוא ימין. מי שיתנגד הוא שמאל. נגמרו התירוצים. יש רוב מובהק בכנסת בעד פיסקת ההתגברות. אנחנו מצפים לראות את החלטתה של מפלגת הליכוד. בלי סיפורים. בעד או נגד".

כזכור, לאחר שלוש שנים של דיונים, שופטי בג"ץ הורו היום (ג') על ביטול "חוק ההסדרה". השופטים דנו בעתירה בהרכב מורחב, אולם בהרכב לא היה אף שופט ששקד מינתה. ההחלטה ניתנה ברוב של 8 שופטים לעומת דעת המיעוט של השופט סולברג. החוק נועד להכשיר בנייה בהתיישבות ביהודה ושמרון על קרקע פלסטינית פרטית על ידי הפקעת זכויות השימוש בקרקע מהבעלים הפלסטינים, בטענה שהחוק 'אינו חוקתי'.