ח"כ מתן כהנא תוקף: נותנים רוח גבית לטרור

ח"כ מתן כהנא תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בני גנץ על חידוש העברת משכורות המחבלים מטעם הרשות הפלשתינית. "קורא לכם להתעשת לפני הרצח הבא, ולעצור את העברת הכספים לרוצחי יהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/20 17:48 יז בסיון התשפ

ח"כ מתן כהנא תוקף: נותנים רוח גבית לטרור
תוקף, ח"כ מתן כהנא, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ מתן כהנא (ימינה) תקף היום (ג') את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ על כך שביטלו צו המונע תשלום משכורות למחבלים פלסטינים.

לדברי ח"כ כהנא, "מאהר חמדי ימח שמו וזכרו רצח בדקירות סכין את דליה למקוס הי"ד. גם החודש מאהר ימח שמו וזכרו יקבל מהרשות 12,000 שקלים כפרס על הרצח המתועב".

"ראשי ממשלתנו גנץ ונתניהו, איך העזתם לבטל את הצו שימנע העברת כספים לרוצחים?" איך אתם מעזים לתת רוח גבית לטרור?" תקף כהנא במליאת הכנסת.

 לסיום קרא כהנא, "אני קורא לכם להתעשת לפני הרצח הבא, ולעצור את העברת הכספים לרוצחי יהודים".

נציין כי הדברים נאמרו בעקבות החלטת שר הביטחון בני גנץ לבטל את הצו שהטיל קודמו בתפקיד, ח"כ נפתלי בנט, לאסור על בנקים ברשות הפלסטינית לבצע העברת כספי משכורות המחבלים. כאמור, בעקבות ביטול הצו יחזרו הכספים לזרום לחשבונות הבנק של המחבלים, אשר רובם יושבים בכלא.

היקף הסכום המשולם הוא כמאה מיליון ש"ח  כל חודש. הכסף מועבר הן למחבלים שיושבים בכלא הישראלי והן למשפחות "שהידים" - מחבלים אשר נהרגו בעת הפיגוע.

מדובר בצו שנחתם בחודש פברואר האחרון על ידי אלוף פיקוד המרכז נדב פדן בהנחיית שר הביטחון נפתלי בנט, ואשר מגדיר את העברת הכספים שמשלמת הרשות למחבלים ולמשפחותיהם כפעולה ברכוש טרור.