יו"ר ועדת קורונה: חובה להגדיל את מספר הבדיקות, על מנת לבלום התפרצות חוזרת

בצל התפרצות החדשה בנגיף הקורונה בישראל, ועדת הקורונה דנה ביכולתן של המעבדות לעמוד בעומס הבדיקות. ח"כ יפעת שאשא ביטון: "אנו לא רוצים להגיע למצב של חזרה לסגירת המשק:"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/20 17:36 יז בסיון התשפ

יו"ר ועדת קורונה: חובה להגדיל את מספר הבדיקות, על מנת לבלום התפרצות חוזרת
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בצל גל ההדבקות החדש, ועדת הקורונה דנה היום (ג') בכנסת ביכולתן של המעבדות לעמוד בעומס הבדיקות. יו"ר ועדת הקורונה חה"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון קבעה כי חובה להגדיל את מספר הבדיקות, על מנת לבלום התפרצות חוזרת

יו"ר הוועדה, חה"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון הסבירה: "האינטרס הלאומי של מדינת ישראל בהתמודדות עם נגיף הקורונה, הוא לערוך בדיקות רבות ככל הניתן. אנו לא רוצים להגיע למצב של חזרה לסגירת המשק ולכן עלינו להגדיל את מספר הבדיקות ולבלום התפרצות חוזרת בקרבנו. עלינו לנהל את המציאות ולא היא אותנו".

חה"כ ד"ר שאשא ביטון פנתה לנציגי משרד האוצר שנכחו בדיון על מנת שיאשרו הוספת תקנים למעבדות, כדי שתוכלנה לעמוד בעומס הבדיקות: "על משרד האוצר לאשר במידית עוד תקנים למעבדות ע"מ שיעמדו ביעדי הבדיקות. הגדלת התקנים במעבדות, באופן חלקי ורק לארבעה חודשים, תייצר קטסטרופה בחורף הקרוב"

בנוסף דרשה יו"ר הוועדה מקופות החולים אשר נתנו את סמכות ההחלטה לשלוח חולה לבדיקת קורונה בידי הרופאים, ליישם זאת ולא לאלץ את הרופאים לקבל אישור נוסף מהקופה עצמה. "כיו"ר ועדת הקורונה אני מתחייבת להמשיך ולהעלות על סדר היום אתגרים נוספים העומדים בפנינו בהתמודדות עם הנגיף ולדרוש פתרונות שייסעו גם בהיערכות לגל השני. זוהי משימה לאומית בעלת חשיבות ראשונה במעלה בעת הזו", הוסיפה חה"כ ד"ר שאשא ביטון.