ראש הממשלה הפלשתיני מאיים: "נכריז על מדינה בגבולות 67"

בישראל מדברים על החלת ריבונות ביהודה ושומרון והעולם מגיב במתינות רבה. ראש הממשלה הפלשתיני אומר היום כי ישראל כבר פועלת בשטח: "הסיפוח הוא לא רק הכרזה, אנחנו כבר רואים צעדים שישראל עושה בשטח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/06/20 14:03 יז בסיון התשפ

ראש הממשלה הפלשתיני מאיים: "נכריז על מדינה בגבולות 67"
ראש הממשלה הפלשתיני, מוחמד אשתייה, צילום: פלאש 90

החלת הריבונות עליה שוקד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא מעוררת הדים רבים מדי ברחבי העולם. ראש הממשלה הפלשתיני, מוחמד אשתייה, איים היום (שלישי) להכריז על הקמת מדינה פלשתינית אם באמת נתניהו יחיל ריבונות ביהודה ושומרון. בדברים שנשא לעיתונאים זרים ברמאללה הגדיר את תכנית החלת הריבונות "איום קיומי". אשתייה התחייב: "אם ישראל תספח ב-1 ביולי, נכריז על הקמת מדינה בגבולות 1967. הרשות תחל בקמפיין לקבלת תמיכה בינלאומית והכרה מהקהילה הבינלאומית במהלך".

עוד אמר ראש הממשלה הפלשתיני כי התכנית עליה עובדת ישראל בשיתוף עם ארצות הברית היא "הפרה משמעותית של ההסכמים שנחתמו עם הפלשתינים", וציין כי "הסיפוח הוא לא רק הכרזה, אנחנו כבר רואים צעדים שישראל עושה בשטח". 

לאחר שבחודש שעבר הפסיקה הרשות הפלשתינית את התיאום הביטחוני עם ישראל, התייחס אשתייה גם למשבר ביחסים בין ישראל לרשות וטען כי הרשות אינה יכולה לשלם משכורות לתושבים מכיוון שישראל לא מעבירה אליה את כספי המסים: "העם הפלסטיני הוא עם סבלני, אף אחד לא יסחוט אותנו עם כסף".