הרשות הפלסטינית הפסיקה את התיאום הביטחוני עם ישראל

הקו החם לחירום בין קצינים ישראלים ופלסטינים יושבת, וברשות אומרים כי בפעם הבאה שישראלי ייכנס בשוגג לכפר או לעיר בשטחי הרשות - הם לא יסייעו בחילוץ. ברשות העבירו מסר לישראל ול-CIA: ההסכמים הביטחוניים אתכם אינם בתוקף עוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/20 20:53 כז באייר התשפ

הרשות הפלסטינית הפסיקה את התיאום הביטחוני עם ישראל
שוטרים פלסטינים. ארכיון, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

אחרי האיומים, ברשות הפלסטינית עוברים למעשים. ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד שתאייה, הורה הערב (ה') לראשי מנגנוני הביטחון של הרשות לעצור את פגישות התיאום, המתקיימות על בסיס קבוע, בין קצינים בכירים בצה"ל ומקביליהם ברשות. כך דווח ב'כאן חדשות'.

עוד דווח כי גורמי ביטחון פלסטיניים הודיעו לצה"ל כי מעכשיו, אם אזרח ישראלי או חייל צה"ל ייכנס בשוגג לכפר או לעיר פלסטינית, כפי שקרה לא פעם, שלא יפנו לתאם עמם את הוצאתם מהשטח, אלא "תפתרו זאת לבד".

סאיב עריקאת

סאיב עריקאתצילום: אמיר לוי, פלאש90

 כמו כן נאמר בדיווח כי החלטה נוספת שהתקבלה בהנהגת הרשות היא ביטולו של 'הקו החם' המופעל במקרי חירום, ומטרתו לתאם מידע בין קצינים ישראלים לבין מקביליהם במנגנוני הביטחון של הרשות. יש לציין כי הקו לא בוטל בפעם האחרונה שהפלסטינים צמצמו את התיאום הביטחוני, בזמן הצבת המגנומטרים בהר הבית, לפני כשלוש שנים.

מנגד, בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, אמר מוקדם יותר בשיחה עם כתבים זרים, כי הרשות הפלסטינית לא מעוניינת באנרכיה ובאלימות, וכי על אף שמערך התיאום הביטחוני יופסק, לא תהיה לכך השפעה על נושאים הומניטריים. הוא אמר כי "אם נראה ישראלי שנקלע לתאונת דרכים ליד יריחו לא ניתן לו לדמם למוות". עוד אמר כי ברשות הודיעו גם ל-CIA האמריקאי, וגם לצה"ל, כי ההסכמים הביטחוניים שנחתמו לאורך השנים ביניהם אינם בתוקף עוד.