בני גנץ ייפגש עם ראשי מועצת יש"ע

הפגישה הצפויה היום, תיערך לאור התנגדותם של רבים מראשי המועצות ביש"ע להחלת הריבונות במסגרת תכנית השלום של דונלד טראמפ. דיווח ירדני: גנץ יגיע לביקור בירדן במטרה להרגיע את הרוחות לקראת החלת הריבונות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/06/20 08:47 יז בסיון התשפ

בני גנץ ייפגש עם ראשי מועצת יש"ע
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

היום (שלישי) ייפגש ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, עם מליאת מועצת יש"ע בהרכבה המלא לאור התנגדותם של ראשי מועצות רבים להחלת הריבונות במתכונתה הנוכחית. 

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר בתגובה לפגישה הצפויה בין גנץ לראשי מועצת יש"ע: "גנץ ייפגש היום עם כל מועצת יש״ע, בהרכב מלא: האנשים שהשקיעו את המאמץ הכי גדול כדי שלא ייבחר. אין ספק שבעקבות הזחילה לביבי והרפיסות בעניין הסיפוח, הם יצביעו לו בהמוניהם בפעם הבאה. אגב, גנץ לא טרח להיפגש עם הארגונים המתנגדים לסיפוח ומייצגים את רוב הציבור, בוודאי את ציבור בוחריו".

האם גנץ בדרך לביקור מדיני ראשון בממלכה הירדנית? על פי דיווח בעיתון הירדני "אל-ראי אל-יום" היוצא בלונדון - נראה שכן. מהדיווח בעיתון הירדני עולה כי היוזמה לביקור הגיע מצידה של ישראל על רקע המתח שנוצר בין המדינות סביב שאלת החלת הריבונות. האופציות של ירדן בתגובה להחלת ריבונות מצד ישראל די מצומצמות ומה שעומד לפתחה הוא ביטול הסכם השלום עם ישראל.