ועדת חוץ וביטחון דחתה ביומיים את הסדרת איכוני הניידים

ועדת המשנה למודיעין הקצתה לממשלה 48 שעות נוספות להניח את הצעת החוק המסדירה את השימוש באיכוני השב"כ למאבק בקורונה, בטרם תפקע ההסמכה שהעניקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/20 14:54 טז בסיון התשפ

ועדת חוץ וביטחון דחתה ביומיים את הסדרת איכוני הניידים
צבי האוזר, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן, בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) אישרה היום (ב') לממשלה, פה אחד, הארכת מועד של 48 שעות להניח על שולחן הכנסת את חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) התש"ף-2020.

כזכור, ביום 26.5.20, אישרה ועדת המשנה לממשלה להמשיך להשתמש ב'כלי' של השב"כ למאבק בנגיף הקורונה, עד ליום 16.6.20, אך גם קבעה כי אם עד 8.6.20 לא תונח על שולחן הכנסת הצעת החוק המסדירה את הנושא, יפקע התוקף של  ההחלטה בעניין הסמכת שב"כ.

אתמול אחר הצהריים פנתה הממשלה לוועדת המשנה, וביקשה להאריך ב-48 שעות את מועד הנחת החוק על שולחן הכנסת, לאחר שהתקיים אתמול דיון בממשלה בהצעת החוק, והיא מתכוונת לדון בו היום במסגרת ועדת השרים להתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו.

היועצת המשפטית לוועדה, עו"ד מירי פרנקל שור, אמרה לחברי הכנסת כי אתמול מסר משרד הבריאות דיווח נוסף לוועדה, בו צוין כי הם ביצעו רק פנייה אח"כ לשב"כ, בשל חולה שלא ניתן היה לתקשר עימו באופן אחר, ולכן ניתן לראות שאכן השימוש ב'כלי' מופעל מאוד בצמצום. יחד עם זאת, אמרה, בדיווח משרד הבריאות צוין כי טרם אושר הנוהל לגבי אופן ההפעלה של השב"כ בנושא המאבק בקורונה.

ח"כ האוזר אמר "שוחחתי על הצעת החוק עם שר המשפטים, אבי ניסנקורן, ועם המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי ודינה זילבר, והצעת החוק מוכנה למעשה. הם ביקשו לדון בה במסגרת ועדת שרים לקורונה, אשר מכונסת לדיון ממש כעת. היות שממילא האישור שלנו ניתן רק עד ל-16.6, ועד אז ניתן להניח שלא נסיים הליכי חקיקה, אם יחלו, ויחד עם הנתון של שימוש בכלי של מקרה אחד, אשר מראה כי אכן ההחלטה החדשה צמצמה את היקף השימוש בכלי. משום כך, אני מציע שנאשר את בקשת הממשלה ל-48 שעות נוספות".

ח"כ גדעון סער (הליכוד) אמר כי נתון שכזה מחזק את העובדה ש"אין קושי לאשר את בקשת הארכה, אבל כאשר נגיע לדון בהסדר הקבוע, אם זה הנפח של הדברים, בהחלט נדון בשאלת הצורך בעצם השימוש בכלי".

עו"ד ענת אסיף, ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, נשאלה לגבי אי אישורו של הנוהל עד כה, והשיבה כי הוא נמצא ביישורת האחרונה של אישורו ע"י היועץ המשפטי לממשלה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן