יעל שבח לכיפה: כבר בשבעה ביקשתי שיתחייבו לא להזיז את הקבר של בעלי

הנהגת ההתיישבות ביהודה ושומרון סוערת בעקבות מפת הריבונות אותה הציג להם ראש הממשלה, ממנה נגרעו 25 ישובים, ועל אף העובדה שאינה סופית. בראיון לכיפה אומרת יעל שבח: "זאת שערורייה. אי אפשר להעלים מהמפה ישוב שהחלטתם שהוא קיים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/06/20 12:03 טז בסיון התשפ

יעל שבח לכיפה: כבר בשבעה ביקשתי שיתחייבו לא להזיז את הקבר של בעלי
יעל שבח, צילום: באדיבות המצולם

יעל שבח, מתגוררת יחד עם ילדיה בחוות גלעד ובעלה רזיאל, שנרצח לפני כשנתיים וחצי, אף נטמן בחוות גלעד. חוות גלעד הוא אחד מאותם 25 יישובים שלכאורה לא נכללים במפת הריבונות אותה הציג ראש הממשלה. נראה כי הימים הללו לא פשוטים עבור יעל שכן קבר בעלה שנרצח עלול, יחד עם היישוב כולו, שלא להיכלל בריבונות הישראלית ולהיות מובלעת בשטח הפלשתיני. כבר בימי השבעה אמרה יעל: "רוצה לדעת שבעוד 10 שנים, לא יזיזו את הקבר שלו". 

בשיחה עם "חדשות כיפה" אומרת יעל כי אין איך להתמודד עם מה שמתוכנן להם: "הכל מעורפל מאוד ואף אחד לא מתמודד עם זה בינתיים. אף אחד לא באמת יודע מה זה אומר להתמודד עם זה. לכולם יש מין אפלולית כזאת אם זה מה שקורה או לא. אבל, כולנו מבינים שיש כאן איזשהו באג בתכנית הזאת. יש כאן כמות של ישובים שלא רשומים".

תכנית השלום של הנשיא טראמפ ובתוכה החלת הריבונות על חלקים מיהודה ושומרון הביאו למחלוקות רבות בקרב ראשי מועצת יש"ע. בקרב ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון הדברים חמורים עוד יותר שכן, על פי הידוע להם, קיימים 25 ישובים שכלל אינם נכללים במפת הריבונות אותה הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

מה עם ראש המועצה יוסי דגן?

"אף אחד לא יודע. לא שמענו שום דבר. יוסי לא כינס אותנו או דיבר איתנו. לא אמר משהו. אני חושבת שהוא מחכה שיהיה נתח יותר שמן, שיהיה קצת יותר מידע כדי שנוכל לדעת לאן זה הולך. בינתיים אין מספיק מידע".

מה את מתכוונת לעשות במקרה שהתכנית תצא לפועל?

"זה לא יהיה פשוט. אני לא חושבת שזה יצא לפועל. זאת אומרת, אני חושבת שכן תהיה החלת ריבונות, אני לא חושבת שאנחנו נהפוך למובלעות כי אני לא חושבת שהרשות הפלשתינית תיקח את החלק שלה. בעיני מבחינה מעשית וביצועית לא בטוחה שזה ישפיע באמת על החיים שלנו. אבל, ברמה העקרונית וברמת הכבוד העצמי שלנו אני חושבת שזאת שערורייה בלתי מתקבלת על הדעת. שנתיים וחצי אחורה, בעלי נרצח ויושבים בוועדת מחליטים שכוללת בתוכה את ממשלת ישראל וראש הממשלה בעצמו מתקשר אלי ואומר לי שהם הולכים לתקן את העוול הזה ובאמת לקבל את הצעת המחליטים ולהכיר את חוות גלעד כישוב מן המניין"

שבח מוסיפה: "אותו ראש ממשלה מבלי להתבלבל בכלל, בכלל לא מזכיר את אותה החלטה, לא מתעקש על אותה החלטה. זה לא שזו כמות יישובים שאושרה במסגרת כלשהי. הייתה הצעת מחליטים על חוות גלעד - ספציפית בעקבות הרצח. יש כאן משהו שאני לא יודעת להסביר אותו. אתם בעצמכם (הממשלה. א"ה) אמרתם על זה כן, יש לזה מספיק הוכחות לזה. זה פשוט לזרוק לפח תכנית שלמה שקרתה. תבואו תגידו "זה סמלי ועשינו את זה בגלל הרצח". די, ישבתם על זה, שפכתם על זה כספים, לא לבלבל את המוח. אי אפשר להעלים מהמפה ישוב שהחלטתם שהוא קיים, אי אפשר".   

נציין כי אתמול (שני), פנו ראשי פורום ההתיישבות הצעירה במכתב לראש הממשלה מכיוון שלטענתם מפת הריבונות חושפת כי מפת הריבונות מתעלמת מקיומם של 25 יישובים צעירים ביהודה ושומרון. בפנייתם לנתניהו נכתב: "אנו מבקשים להסדיר לאלתר את מעמד כל היישובים הצעירים במסגרת תוכנית המאה, ולהבהיר להנהגות היישובים ולתושבים את מה שצריך להיות מובן מאליו: אף ישוב לא ייעקר ואף משפחה לא תפונה מביתה".

25 הישובים נמצאים במועצות האזוריות בנימין, בקעת הירדן, גוש עציון, הר חברון ושומרון, ומתגוררות בהם כ-550 משפחות. אלה שמות היישובים: גבעת אסף, עינות קדם, פני קדם, צור שלם, שדה בועז, תקוע ד', אדוריים, חוות מעון, נגוהות מערב, עשהאל, איתמר - עלומות, איתמר - גבעות עולם, איתמר - גבעת ארנון, איתמר - גבעת הטייס, החווה של סקאלי, חוות גלעד, יצהר - מצפה יצהר, יצהר - להבה, יצהר - קומי אורי, יצהר - שלהבת יה, יצהר - תקומה, יצהר -חוות שקד, מעוז צבי\מבוא דותן מערב, מעלה ישראל\מעלה אורן, סנה יעקב.  

צילום: ללא

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן