תקיפות בסוריה: 12 אנשי מיליציה פרו-איראנית נהרגו

על פי דיווחים זרים מטוסים ללא טייס תקפו בדיר א-זור שבמזרח סוריה, והביאו למותם של 12 אנשי מיליציה פרו-איראנית. התקיפות נערכו ימים ספורים לאחר תגבור כוחות במקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/20 07:55 טו בסיון התשפ

תקיפות בסוריה: 12 אנשי מיליציה פרו-איראנית נהרגו
ארכיון, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

תקיפות נוספות נערכו במזרח סוריה בליל אמש (ש') כך דווח הבוקר על ידי הארגון הסורי לזכויות אדם. על פי הדיווח מטוסים ללא טייסים תקפו מטרות איראניות בדיר א-זור שבמזרח סוריה והביאו למותם של 12 אנשי מיליציה פרו-איראנית. כמוכן כלי רכב ותחמושת הושמדו בתקיפות, שנערכו ימים ספורים לאחר שתוגברו הכוחות באזור. התקיפות בשלב זה לא יוחסו לישראל או לאף כוח אחר.

ביום חמישי האחרון סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א מדיווחה כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במחוז חמאת שבצפון מערב סוריה. על פי סאנ"א, התקיפה של חיל האוויר היתה באזור מסיאף, כאשר מטוסי הקרב חגים מעל המרחב האווירי של לבנון, מבצעים משם את התקיפה, ולאחר מכן חוזרים לשטח ישראל. בתקיפה נהרגו 9 בני אדם ונזק כבד נגרם לרכוש.

כזכור, בשבוע שעבר ביקר שר הביטחון בני גנץ בפיקוד צפון, כחלק מהיערכות במערכת הביטחון להמשך הניסיונות לסלק נוכחות איראנית מאדמת סוריה, כמו גם ההתמודדות בזירה הלבנונית, בה המתיחות הביטחונית עלתה לאחרונה. גנץ נפגש בביקורו עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, וקיבל ממנו סקירה על הנעשה באזור.