סמוטריץ' נגד עמית סגל: "אתה חכם, אבל יש גם שכל שמפוזר בעוד כמה מקומות"

שר התחבורה לשעבר יוצא נגד הטור שכתב העיתונאי שהאשים את המתנחלים בשחצנות, וסיכון החלת הריבונות. סמוטריץ' התרעם בעיקר על בחירת המילים. "אולי כן שחצנות. אני חושב שאני יודע באיזה בית גידול ינקת אותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/20 09:50 יג בסיון התשפ

סמוטריץ' נגד עמית סגל: "אתה חכם, אבל יש גם שכל שמפוזר בעוד כמה מקומות"
צילום: Flash90

העיתונאי המוערך עמית סגל כתב טור על הסיכון בכך שהחלת הריבונות לא תתרחש בסוף, ומי שיהיה אשם בכך זו דווקא הנהגת המתנחלים. "שלום עכשיו ומועצת יש"ע משתפים פעולה כדי לסכל את יוזמת הסיפוח של נשיא ארצות הברית. הנהגת המתנחלים פועלת כעת כדי לסכל את המהלך שבמסגרתו, בתוך שבועות בודדים, תעניק ארצות הברית של אמריקה את ברכתה להחלת החוק הישראלי על כל יישובי יהודה ושומרון", כתב סגל.

עוד הוא הוסיף: "טירוף כזה, שחצנות כזו, לא נראו במקומותינו כבר שנים. אם האיחוד האירופי, כחול לבן, מדינות ערב מתנגדים למהלך במקביל להנהגת המתנחלים, סימן שמישהו מהם חייב לטעות, טעות היסטורית. המתנחלים היו תמיד גרועים מאוד בדיפלומטיה. כעת חיה הם הסכנה הגדולה ביותר לקיומה של תכנית הריבונות. זו הקריאה האחרונה לנוסעים ללה-לה-לנד: תתעשתו".

דבריו הקשים של סגל הפריעו מאוד לחבר הכנסת מימינה, בצלאל סמוטריץ', שכאב על תוכן על הדברים אבל בעיקר על סגנונם: "עמית היקר, יש לי הרבה מה לומר על התוכן, אבל נדמה לי שהפעם צריך להתחיל מהסגנון. אתה בהחלט אדם חכם, אפילו מבריק, אבל קח בחשבון שיש גם קצת שכל שמפוזר בעוד כמה מקומות. בוא נגיד שאם מתוך עשרה קבין חכמה שירדו לעולם לקחת אתה תשעה, עדיין יש איזה קב אחד שמסתובב לו בראשם של עוד כמה אנשים שעשו כמה דברים בחיים, חלק ממנו לקחו גם "המתנחלים".

https://www.facebook.com/429184557235927/posts/1647052025449168/

סמוטריץ' מונה לדעתו שלל דוגמאות המראות כי מנהיגי המתנחלים נהגו בנחישות, ושטובת הציבור והיישובים ביהודה ושומרון לנגד עיניהם, וכל זה בצניעות. אך בסוף מסיים את דבריו בהערה עוקצנית כלפי סגל, שבא מהתנחלות בעצמו: "זה בסדר, מותר לך לקחת חלק בויכוח החשוב הזה ולהיאבק על עמדתך בנחישות, בדיוק כמו הצד השני. אבל בכבוד ולא בשחצנות. טוב בעצם, אולי כן בשחצנות. אני חושב שאני יודע באיזה בית גידול ינקת אותה".