סערה במועצת יש"ע, ראשי רשויות תוקפים את אלחייני: "תתפטר"

לאחר שיו"ר מועצת יש"ע טען כי נשיא ארה"ב טראמפ אינו ידיד אמת של ישראל, על רקע תכנית המאה, ראשי רשויות ביהודה ושומרון זעמו, ובתכתובת פנימית קראו לו לעזוב את תפקידו: "אתה לא יכול לנהוג באופן המבזה את הארגון ואותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/20 19:24 יב בסיון התשפ

סערה במועצת יש"ע, ראשי רשויות תוקפים את אלחייני: "תתפטר"
דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע, צילום: פני אלימלך

הסערה סביב תכנית המאה והחלת הריבונות ביהודה ושומרון נמשכת. אחרי דבריו של ראש מועצת יש"ע, דוד אלחייני, שאמר בראיון אמש (ד') ב'הארץ' כי "נשיא ארה"ב טראמפ אינו ידיד אמת של ישראל", על רקע התכנית, לה מתנגדים רבים במועצת יש"ע, והסערה שעוררו דבריו, מסתבר שגם בתוך המועצה קמה סערה בעקבות הדברים.

בתכתובת ווטסאפ פנימית של ראשי מועצות ביהודה ושומרון, שפורסמה בחדשות 13, תקפו ראשי רשויות ביהודה ושומרון את אלחייני בעקבות דבריו, וקראו לו להתפטר מתפקידו, מנגד, ראש רשות אחר הגן עליו והביע בו תמיכה. 

"יו"ר מועצת יש"ע, עד כאן" כתב אחד מראשי הרשויות בקבוצת הווטסאפ. "עד לאן תדרדר אותנו בהשתלחות חסרת רסן, במילים קשות ובוטות כלפי ראש הממשלה, מנכ"ל משרדו וצוותו 'השקרנים' כפי שכינית אותם בישיבת הזום המוקלטת, כלפי חבריך במועצת יש"ע - ועכשיו כלפי טראמפ ונציגיו במילים קשות ובוטות".

קמפיין נגד תכנית המאה

קמפיין נגד תכנית המאה צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

ראש הרשות הוסיף: "אתה לא מייצג אותי ולדעתי גם את הרוב במועצה. גם אם אתה לא מסכים עם העמדות של ראש הממשלה או של האמריקנים, אתה לא יכול לנהוג כך באופן המבזה את הארגון ואותנו", הוסיף. "אני מצטער שהחברים שותקים אבל  רובם חושבים כמוני - שבדרך התנהלותך אינך ראוי לייצג אותנו ולעמוד בראש הארגון שכה יקר לכולנו".

ראש מועצה אחר שהשתתף בדיון כתב: "ראש ממשלה ומנכ"ל משרדו 'שקרנים', יו"ר הכנסת 'נחש', טראמפ 'אויב ישראל'. דוד אלחיאני, אנא שחרר אותנו מהייצוג הבלתי הולם שלא מכבד אותך ולא אותנו ותתפטר לאלתר מתפקידך". בהמשך דבריו קרא לחבריו לא לשתוק: "חברים יקרים, השתיקה לא עושה לאף אחד מאיתנו טוב. אנחנו נראים רע בציבוריות הישראלית ובקרב תושבי יו"ש ומאפשרים למיעוט מתלהם שעומד בראש, לבזות את המוניטין שנבנה בעמל רב במשך שנים רבות. דוד, תתפטר!".

מנגד, הגיב אחד מראשי הרשויות שדווקא תמך בראש מועצת יש"ע: "חשוב לי להגיד שמבחינתי יש לדוד היו"ר את כל הגיבוי למאבק המשמעותי בדור הזה על עתיד ארץ ישראל, ובקרב אין משחקים ואסור להיות נחמדים". הוא הזכיר את שרון וההתנתקות וכתב כי "שרון החריב לנו את גוש קטיף ועכשיו יכולים בסוכרייה חמוצה להחריב לנו את כל ארץ ישראל".

תוך הסתייגות מסגנון הדברים של אלחייני כתב עוד: "גם אם סגנוני לא כמו סגנונו של דוד, הערכתי על עמדתו התקיפה, שהיא קריטית, חשובה ומשמעותית כדי לנצח במערכה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן