ועדת המינויים אישרה את מינוי המנכ"ל החדש במשרד הבריאות

ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ, אישרה את מינויו של פרופסור חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות והעבירה את חוות הדעת שלה לממשלה לאישור סופי

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/20 08:49 יג בסיון התשפ

ועדת המינויים אישרה את מינוי המנכ"ל החדש במשרד הבריאות
המנכ"ל החדש חזי לוי, צילום: Uri Lenz / Flash90

בשבוע שעבר שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הודיע כי בכוונתו למנות את פרופ' חזי לוי למנכ"ל משרד הבריאות החדש. היום (ו') ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ, אישרה את מינויו של פרופסור חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות והעבירה את חוות הדעת שלה לממשלה לאישור סופי.

תא"ל (במיל') פרופ' לוי (64), נשוי לרבקה, אב לשלושה ילדים וסב לנכדה. נולד להורים ילידי עיראק. שימש כקצין רפואה ראשי עד לשנת 2007. לאחר מכן מונה לסמנכ"ל בכיר וראש מינהל רפואה במשרד הבריאות. בשנת 2012 נבחר לשמש כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון, ובשנת 2018 הוענק אות מפעל חיים מטעם שר הבריאות לעוסקים במקצועות הבריאות.

לוי, מומחה לכירורגיה, השתתף במלחמת לבנון הראשונה ולאחר מכן עמד בראש משלחת לסיוע הומניטרי של צה"ל לקוסובו והשתתף במשלחות רפואיות לסיוע הומניטרי בזאיר, קניה, מקדוניה, טורקיה ורואנדה. כקצין רפואה ראשי בנה מחדש את משק הציוד הרפואי בצה"ל. 

כמו כן יש לו ניסיון רב ברפואת חירום, דבר שהיווה פרמטר חשוב בבחירת שר הבריאות בו.
השר אדלשטיין ביקש מראש הממשלה נתניהו להביא את המינוי לאישור הממשלה בהקדם האפשרי.