השר מיכאל ביטון לכיפה: "אנחנו רחוקים מהחלת הריבונות על יהודה ושומרון"

השר במשרד הביטחון, ח"כ מיכאל ביטון מסביר לחדשות כיפה כי החלת הריבונות לא תקרה בחודש הבא, כמו שמצהיר נתניהו, ויוצא להגנת בני גנץ: "מערכת הביטחון מגדירה את רמת האבטחה של ראש ממשלה חליפי ובהתאם לכך את הרכבים שלו"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 03/06/20 20:46 יא בסיון התשפ

השר מיכאל ביטון לכיפה: "אנחנו רחוקים מהחלת הריבונות על יהודה ושומרון"
השר מיכאל ביטון בראיון לכיפה , צילום: כיפה

רגע אחרי שנכנס לממשלה, השר במשרד הביטחון, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) מסביר לחדשות כיפה כי הוא היה מייחל שממשלת אחדות תמלא את ימיה ומתאר את המדיניות החדשה בהתמודדות מול משבר הקורונה: "אנחנו עוברים מסגר כללי, שהונהג בתחילת הקורונה, לפעולות ספציפיות מול מוקדי התפרצות"

אנו חודש לפני החלת הריבונות, האם משרד הביטחון צופה מתיחות ביהודה ושומרון?

"ראשית,מי אמר שעוד חודש תהיה ריבונות? לכחול לבן ולליכוד יש הסכם שמדבר על החלת הריבונות, שהנושא ידון בקבינט, בממשלה ובכנסת ובהתניה של האמריקאים וגורמים נוספים. אז תוך חודש זה לא יקרה. צריך צניעות מדינית ואחריות ביטחונית, התהליך הזה צריך להיעשות לאט לאט". 

האם תצביע בעד או נגד החלת הריבונות ללא מדינה פלסטינית?

"סיעת כחול לבן קבעה מתווה עם הליכוד איך כל הנושא הזה ידון, ורק לאחר כל הדברים הללו ואם כל הצדדים יתנו את ההסכמה, כולל האמריקאים וגורמים נוספים בעולם, ושזה לא יפגע בביטחון שלנו נראה מה נעשה. הכל פתוח, אבל לא נגיד כיצד נצביע לפני שנמצה את הדיון הזה".

ההחלטה הזו נכונה גם לחברי 'דרך ארץ'?

"בכחול לבן העמדה המרכזית היא עמדת מרכז, אך מכילה גם אנשי שמאל וגם אנשי ימין, אז הסיעה תחליט האם היא תתן חופש הצבעה או לא. אבל אנחנו רחוקים מהחלת ריבונות ולכן אמרתי לך שזה מוקדם מדי לדבר זמנים". 

אנחנו רואים הסלמה במתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון עם מפגעים בודדים, איך נערכים לזה במשרד הביטחון? 

"הימים במדינת ישראל הם בסך הכל ימים של שקט גם בדרום גם בצפון וגם בפעולות חבלניות ביהודה ושומרון. אנחנו כן מרגישים שיש עליה קטנה בניסיונות של פח"ע, אך בסך הכל תקופת הקורונה שקטה מבחינה ביטחונית. אויבנו לא נחים ולכן שר הביטחון הנחה את משרד הביטחון ואת צה"ל להיערך לימים שיהיו בהם השלכות מדיניות וביטחוניות ולגדוע כל ניסיון ולהיערך לכל צרה שלא תבוא".

אתמול נודע שבני גנץ דורש עוד רכבים משוריינים, אתם אמרתם שישראל לפני הכל, אבל נראה שגנץ עסוק בגינוני כבוד

"זה לא נכון ואני אספר לך את העובדות. בני גנץ נשאר לגור בביתו כפי שהוא. הדבר היחידי שעשו בבית זה התאמות בטחון. מערכת הביטחון מגדירה את רמת האבטחה של ראש ממשלה חליפי ובהתאם לכך את הרכבים שלו. אם ההגדרה שלו מחייבת רכב משוריין אז כך יהיה, הוא לא מבקש את זה. מצידו לנסוע באוטו הישן שלו".

אנחנו עדים לכך שגוש הימין וגוש השמאל בממשלת האחדות לא מצליחים לשתף פעולה כמו בריב המתוקשר בין השר יזהר שי לשר דודי אמסלם. אנחנו צפויים לראות עוד מריבות פומביות? 

"לא שמעתי מה היה בין יזהר שי לאמסלם. ממשלת האחדות בין הליכוד לכחול לבן זה עניין מורכב מאוד. הן מפלגות שונות מאוד, אבל הכי קרובות לתפיסה המרכזית והממלכתית של ייצוג אמתי של מרב העם. היתה לנו יריבות פוליטית במשך שנה וחצי ועכשיו צריך לבנות אמון מחדש, אבל יהיו חריקות של התחלה. אני בעד שממשלת האחדות הזאת תתקיים ארבע שנים ועוד ארבע שנים. שיהיה עשור של האחדות".  

נראה שיש התפרצות נוספת של נגיף הקורונה בישראל, כיצד נדע אם הגענו לגל השני? 

"ראש הממשלה נתניהו ובני גנץ נמצאים עם יד על הדופק כדי לבחון את הדברים האלו. אנחנו עוברים מסגר כללי, שהונהג בתחילת הקורונה, לפעולות ספציפיות מול מוקדי התפרצות, כך שהמשק לא יוסיף להיפגע".