הר הבית: הווקף מתעלם מהוראות משרד הבריאות ומסכן את הציבור

תועדו עשרות מקרים בהם אנשי ווקף מתקהלים, לא שומרים על מרחק ולא עוטים מסיכות, כל זאת ללא תגובה מצד שוטרי משטרת ישראל. סטודנטים למען הר הבית: "יש צפצוף המתמשך של צד אחד על החוק באופן עקבי וברור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/20 16:24 יא בסיון התשפ

הר הבית: הווקף מתעלם מהוראות משרד הבריאות ומסכן את הציבור
אנשי הווקף בהר הבית, צילום: סטודנטים למען הר הבית

מאז פתיחת הר הבית מחדש ביום ראשון האחרון, תיעדו פעילי תנועת "סטודנטים למען הר הבית" ומדריכי "הקרן למורשת הר הבית והמקדש" עשרות מקרים בהם אנשי ווקף, אותם אלה שקיבלו אישור גם בזמן סגירת הר הבית מחשש להתפשטות הקורונה להמשיך ולהיכנס להר הבית - מתעלמים במופגן מהנחיות משרד הבריאות ומשטרת ישראל, ועושים זאת בעוד שוטרים מסתובבים לידם ומולם.

עם פתיחת הר הבית מחדש, הובטח כי הדבר יעשה רק תוך כדי שמירה על נהלי הבריאות הנדרשים, אך הדבר לא קורה. אנשי הווקף מתקהלים, לא שומרים על מרחק ולא עוטים מסיכות כנדרש לפי הוראות צווי בריאות העם, כל זאת ללא תגובה מצד שוטרי משטרת ישראל האחראים על אכיפת החוק במתחם הר הבית.

תגובת תנועת "סטודנטים למען הר הבית": "הצפצוף המתמשך של צד אחד על החוק באופן עקבי וברור ממשיך להתרחש למרות הדיבורים הרבים על חשיבות צווי הבריאות ושאר ירקות. בעוד שעולי הר הבית היהודים נדרשים כמו כל אזרח אחר לעטות מסיכה במרחב הציבור, לווקף הירדני ואנשיו, וכן לאזרחים המוסלמים הפוקדים את הר הבית יש פטור. ואז מדברים איתנו על שוויון וקיפוח. אין שוויון בהר הבית, והאפליה כלפי הצד היהודי זועקת לשמיים".