גל התחלואה נמשך: תלמידה מב"ש נדבקה בקורונה, בית הספר בעיר נסגר

בית הספר התיכון מקיף ג' בעיר באר שבע נסגר, זאת לאחר שתלמידת המוסד אובחנה כנשאית של הנגיף. שלושה נערים מבת ים נדבקו בקורונה, שני תיכונים בעיר נסגרו. היום - נתניהו יקיים הערכת מצב נוספת

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/06/20 08:12 יא בסיון התשפ

גל התחלואה נמשך: תלמידה מב"ש נדבקה בקורונה, בית הספר בעיר נסגר
ארכיון, צילום: David Cohen/Flash90

הלימודים בבתי הספר נמשכים אמנם כרגיל, אך גל ההדבקות מנגיף הקורונה מסרב להיעצר. הבוקר (ד') דווח על תלמידת בית ספר תיכון מקיף ג' בבאר שבע, שלאחר שבבדיקה שעברה נמצאה חיובית לנגיף המסוכן. עקב כך הוחלט לסגור את בית הספר בו היא לומדת. מוקדם יותר הלילה הודיע ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, כי החליט לסגור שני תיכונים בעיר בהם התגלו שלושה חולי קורונה. מהעירייה נמסר כי ההחלטה התקבלה בעקבות התייעצות עם משרד החינוך לאחר שבתיכון שזר בעיר התגלתה תלמידה חולה אחת, ובתיכון מלטון התגלו שתי תלמידות חולות נוספות.

נזכיר, כי אמש קיים ראש הממשלה הערכת מצב, כדי לבחון את המשך הצעדים המתבקשים לאור גל התחלואה בבתי הספר. בתום הערכת מצב החליט נתניהו כי בתי הספר לא יסגרו נכון לשעה זו, אולם ייתכן והחלטה זו תשתנה בהמשך במידה ועקומת התחלואה תוסיף לעלות. היום צפוי להיערך דיון נוסף בעניין, כאשר לראש הממשלה יוצגו נתונים עדכניים ממערכת החינוך שילמדו אותו האם ניתן להמשיך לקיים את הלימודים כסדרם.

עוד בטרם הערכת המצב שקיים נתניהו, במשרד הבריאות דרשו לסגור את חטיבות הביניים והתיכונים. מי שיצא בביקורת על הדרישה הוא שר החינוך יואב גלנט שאמר: "נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג לא השתנו דרמתית ואין שום הצדקה להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים. זו תהיה פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים. במקביל, אנחנו חייבים להמשיך ולהיות עם אצבע על הדופק, לקיים הערכות מצב שוטפות, לנקוט במדיניות מחמירה ובמשנה זהירות במטרה למנוע מקרי הידבקות נוספים. בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר".