שר החינוך הנחה: בית ספר שזוהה בו חולה מאומת - ייסגר

השר גלנט הורה כי כל בית ספר שדווח בו על חולה קורונה מאומת, ייסגר באופן מיידי, אך אם בית הספר מקיים למידה במתחמים שונים, תישקל המשך הפעלתו באופן חלקי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/06/20 16:41 ט בסיון התשפ

שר החינוך הנחה: בית ספר שזוהה בו חולה מאומת - ייסגר
אחד מבתי הספר שנסגרו בירושלים בעקבות ההתפרצות, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נערכים להתפרצות מחודשת, ומחדדים נהלים במערכת החינוך. שר החינוך, יואב גלנט, הנחה אחר הצהריים (ב') כי בית ספר שזוהה בו חולה קורונה מאומת - ייסגר. מנגד, אם בבית הספר מתקיימת שגרת לימודים בבניינים ומתחמים נפרדים - תישקל הפעלה חלקית. כזכור, אמש אמר גלנט כי הוא מתנגד לסגירה של בתי הספר, והסביר כי "אם נסגור את בתי הספר - התלמידים ידביקו במקומות אחרים".

הקורונה במערכת החינוך: הרשימה המעודכנת

ההנחיה של שר החינוך מגיעה בעקבות הזינוק בהדבקות בבתי הספר. כזכור, בתיכון הגימנסיה העברית בירושלים נדבקו מספר רב, יחסית, של תלמידים ואנשי צוות בנגיף, ורוב תלמידי ומורי בית הספר נאלצו להיכנס לבידוד. בית הספר סגר את שעריו, ובעקבותיו גם בית ספר יסודי סמוך, שלרבים מתלמידיו אחים בתיכון הגימנסיה.

בנוסף, גם בתיכון הדתי הרטמן בעיר דווח על מקרי הדבקה, ובית הספר הודיע על סגירה בימים הקרובים, כך גם בתיכון הדתי הימלפרב, אף הוא בירושלים. גם תיכונים נוספים בעיר הודיעו על סגירה לימים הקרובים. בנוסף, דווח על מקרי הדבקה בבתי ספר בחדרה, בגבעת זאב ובבאר שבע.

בסך הכל דווח היום על 5,266 תלמידים ועובדי הוראה שנאלצו להיכנס לבידוד, כש-155 תלמידים וילדי גן ו-39 עובדי צוות במוסדות חינוך נדבקו בנגיף. מתוך כלל הנדבקים במוסדות החינוך, 74% מהתלמידים ו-35% מהמורים הם מתיכון הגימנסיה העברית בירושלים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן