ביתו של היטלר ששימש מוקד עליה לרגל לניאו-נאצים יהפוך לתחנת משטרה

ממשלת אוסטריה החליטה להסב את הבית בו נולד מנהיגה של המפלגה הנאצית, זאת לאחר שהמקום שימש מוקד עליה לרגל לניאו-נאצים שביקשו לציין את יום הולדתו של היטלר. תחנת המשטרה צפויה להיפתח בנובמבר הקרוב

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 02/06/20 21:10 י בסיון התשפ

ביתו של היטלר ששימש מוקד עליה לרגל לניאו-נאצים יהפוך לתחנת משטרה
היטלר בזמן מלחמת העולם השנייה, צילום: רוני שוצר / פלאש 90

ממשלת אוסטריה החליטה "לנטרל" את הבית בו נולד הצורר הנאצי אדולף היטלר, ולהפוך אותו לתחנת משטרה מקומית, זאת לאחר שהבית בו נולד שימש משך שנים מוקד עליה לרגל לניאו-נאצים שהגיעו למקום כדי לציין את יום הולדתו.

על פי הודעת המשטרה האוסטרית, הבית בעיר "בראונאו אם אין" שעל גבול גרמניה יהפוך לתחנת משטרה מקומית בקרוב, זאת לאחר שהממשלה האוסטרית רכשה את המקום לפני כ-4 שנים לאחר מאבק משפטי ממושך מול בעלי המקום לשעבר, שעבר מספר בעלויות מאז תום מלחמת העולם השניה. 

על פי שר הפנים האוסטרי, קרל נהאמר, חברת אדריכלות תקבל תקציב של חמישה מיליוני יורו כדי להפוך את המקום לתחנת משטרה, כאשר הצפי לפתיחת התחנה הוא לנובמבר הקרוב. על פי נהאמר, הדבר יהווה "פרק חדש" מהבית בו נולד "הרודן ורוצח ההמונים". הניטרול של כל המקום הזה היה בסופו של דבר המטרה המרכזית של כל הנושא הזה" הוסיף הרמן פיינר, פקיד במשרד הפנים האוסטרי. 

יש לציין, כי הבית בו נולד מנהיגה של המפלגה הנאצית כמעט ולא שימש אותו בחייו. משפחתו של היטלר עזבה את הבית מספר שבועות לאחר לידתו ועברה למשכן חלופי, כאשר בהיות היטלר בן 3 עזבה המשפחה את העיר.