פוטין: פולין וגרמניה הנאצית שיתפו פעולה במהלך מלחמת העולם השנייה

נשיא רוסיה האשים את פולין בשיתוף פעולה עם אדולף היטלר, ובאנטישמיות. לשגריר הפולני בברלין בזמן המלחמה קרא ""ממזר, חזיר ואנטישמי". זאת בעקבות דרישת הפרלמנט מרוסיה האירופי לבחון את עברה בימי סטלין, ולא מיתר המדינות באירופה שבהם היו פשעים נאצים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/19 10:37 כז בכסלו התשפ

פוטין: פולין וגרמניה הנאצית שיתפו פעולה במהלך מלחמת העולם השנייה
צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, יצא אמש (ג') נגד הפרלמנט האירופי, ויצא גם נגד פולין כשהאשים את המדינה בשיתוף פעולה עם אדולף היטלר, ובאנטישמיות בכלל. המתיחות בין רוסיה לפולין מחריפה בשנים האחרונות, בשל החשש של פולין, משאיפותיה האזוריות של רוסיה.

פוטין שערך שיחה עם בכירי הצבא, לקראת סוף השנה האזרחית, ואמר, כי פולין וגרמניה הנאצית שיתפו פעולה במהלך מלחמת העולם השנייה. "הם למעשה שיתפו פעולה עם היטלר. זה ברור ממסמכים, ממסמכים ארכיוניים" אמר פוטין בנאומו. הנשיא גם יצא נגד שגריר פולין דאז וקרא לו ""ממזר, חזיר אנטישמי". זאת בעקבות, לפי טענת פוטין, הבטחת השגריר להקים פסל של היטלר בוורשה בשל הבטחותיו לשלוח יהודים לאפריקה.

בנוסף תקף הנשיא את הפרלמנט האירופי בשל החלטה שקיבל בחודש ספטמבר, שהפצירה ברוסיה לבחון את עברה הטוטליטרי בימי סטלין. פוטין טען לצביעות שהפרלמנט לא פעל בצורה דומה ביחס לפשעי הנאצים.  "זה שגוי להשוות את גרמניה של היטלר לברית המועצות" אמר פוטין.