הרב אריה שטרן הגיע לנחם את משפחתו האבלה של איאד אחלאק

רבה של ירושלים הגיע למאהל המשפחה הנמצא במזרח העיר, וזאת כדי לנחם את משפחתו של הצעיר בעל הצרכים המיוחדים שנהרג בשבת האחרונה מירי שוטרים. הרב שטרן ייחל לעצירת שפיכות הדמים, משפחתו של ההרוג הודתה לו על הגעתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/20 20:14 י בסיון התשפ

הרב אריה שטרן הגיע לנחם את משפחתו האבלה של איאד אחלאק
הרב שטרן בביקור אצל המשפחה, צילום: ללא

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן הגיע לנחם במזרח העיר ירושלים את משפחת הילד המיוחד, איאד אחלאק שנהרג בשבת האחרונה. הרב הגיע מלווה במשנה לראש העיר ירושלים חברת המועצה פלר חסן נחום ומלווה ביועצו לענייני ערבים של אריאל שרון ז"ל, אורי בורובסקי לביקור באהל האבלים של המשפחה בואדי ג'וז במזרח העיר ירושלים. 

בכניסה נפגשו הרב והשייח איברהים אבו אל אווהא משכונת ראס אל עמוד  ומוכתר הכפר סילוואן דאוד סיאם. הרב סיפר כי הוא מגיע במסר של שלום ופיוס והביע את כאבו על אבדן החיים של איאד אחלאק שהיה ילד מיוחד והביע את תקוותו כי לא יצטרכו יותר להשתמש בנשק והאזור וכי שפיכות הדמים תסתיים. אבא של איאד התרגש מאוד והודה לרב וחברי המשלחת על בואם.

הרב שטרן אמר בביקורו במקום כי "אני מבקש לגבות את מג"ב ירושלים על עבודת הקדושה למען ביטחונם של תושבי ירושלים,  ויחד עם זאת להביע צער ותנחומים על מותו של איאד,  סולידריות במקרה היא כזה מתבקשת מכל אחד מאיתנו, יחד עם גינוי ברור למעשה טרור".

פלר חסן נחום שהתלוותה לרב שטרן אמרה בתגובה: "באתי לנחם את המשפחה והקשבתי יחד עם הרב הראשי לסיפורו של הילד המיוחד והרגיש. הכאב של אמא שמאבדת את בנה הוא בלי צבע או דת. עלינו לעשות הכל כדי למנוע מקרים טרגיים כאלה בעתיד".

נזכיר, כי איאד, בן 32 במותו היה בעל צרכים מיוחדים, ועל פי בדיקה ראשונית, נורה בשוגג על ידי שוטרים בשבת האחרונה כשהיה בדרכו למרכז "אלוין" לבעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה. השוטרים שירו בו חשדו כי הוא חמוש. לאחר הירי נחקרו השוטרים באזהרה במח"ש, אחד מהם שוחרר למעצר בית. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן