ח"כ גפני, יו"ר חדש - ישן לוועדת הכספים

‏"תחזור למקומך הטבעי": ללא מתנגדים ולקול מחיאת הכפיים של הנוכחים באולם, נבחר פה אחד ח"כ משה גפני לתפקיד יו"ר ועדת הכספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 12:44 ח בסיון התשפ

ח"כ גפני, יו"ר חדש - ישן לוועדת הכספים
וועדת הכספים, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מונה היום (א')  ליו"ר ועדת הכספים, כמו שנקבע בהסכמים הקואליציוניים, יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין אמר בפתח הישיבה: "מי אמר שאין יציבות במערכת הפוליטית, צריך לומר עברנו לא מעט כדי לחזור ולראות את ח"כ גפני, יושב במקומו הטבעי. ברכות. אני חושב שמעבר להרבה מאוד דברים יש חשיבות עצומה לכך שאתה עומד  בראש הוועדה בתקופה הכ"כ מורכבת המצופה לנו. חברי ועדת הכספים מה שמונח על כתפיכם בתקופה הקרובה הוא חריג".

"אנחנו הולכים לתקופה מאוד מורכבת, עם תקציב מדינה והרבה צעדים אחרים, רובם מאוד לא פשוטים. אני שמח שהוועדה תונהג ע"י אחד האנשים הכי מנוסים בבניין הזה, שרוחשים להם הכי הרבה כבוד ומכבדים את דעתם. האופן שבו ניהלת תמיד היה בראייה רחבה, מתוך הבנה עמוקה של החומר והצרכים והתמונה הכוללת. בימים המורכבים האלה הדבר דרוש לנו אפילו יותר מימים רגילים. אני רוצה לברך אותך, המשימה שלפניך לא קלה, ואני יודע שתוביל את הוועדה בדרך הכי טובה שניתן".

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג: "אין ספק שח"כ גפני, מוותיקי הכנסת, ראוי לתפקידו". 

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הצהיר: "נרגש זו מילה גדולה, עברתי כמה פעמים את התהליך, הוא היה מרגש וגם עכשיו. אנחנו מגיעים לתקופה שאני לא זוכר כמותה, עוד לפני הנגיף היה פה מצב מאוד קשה. כבר אז אמרתי לחברי, כאשר נכנסו לגרעון גדול, שמדינה נורמלית מטפלת בגרעון, משק כמו במדינת ישראל הוא משק שאפשר לטפל בו, אבל במקום זה הלכנו ל-3 מערכות בחירות. זה היה דבר שאי אפשר היה להבין איך מדינה מתוקנת הולכת לדבר כזה, פתאום באה הקורונה".

והדגיש, "הוועדה פה היא בצומת שבין הממשלה, לציבור ולכנסת, והיא תצטרך להתמודד עם הבעיות. אני יודע שהחיים שלנו יהיו קשים, בחלק גדול נצטרך לקצץ, וחלק גדול לא נסכים בלי פיקוח. עומד על השולחן חוק משק המדינה, זה חוק ראשון של השר, צריך להתחשב, מצד שני אני שומע שהוועדה לא תצטרך לדעת הכל. נדרוש לדעת לאן הולך הכסף, לפיה איזה קריטריון, ולמה לא מעבירים את חלקו למעסיקים, גם כאלה שלא פיטרו עובדים. זה שר אוצר חדש, אבל אנחנו במצב לא פשוט ונצטרך לפקח כראוי".

יו"ר הוועדה גפני

יו"ר הוועדה גפניצילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

 
גפני ציין: "אני מבקש להודות לעודד פורר, יו"ר הוועדה הזמנית, שכאשר התחלנו לארוז, כדי לא להפריע לו. הוא בא אלי ואמר לי, ח"כ גפני, אל תארוז את הדברים, תישאר בחדר, לא ידענו מה יהיה. אני מודה לו על כך. הוא נהג כמו אדם הגיוני".
 
בנוסף, בזמן שלא הייתי יועמ"ש הוועדה, הפכה ליועמ"ש הזמנית של הכנסת, אני רוצה לברך אותך. מודה לכולם על האמון שנתנו בי. אני בקואליציה, אבל אמשיך להשתדל שפה בוועדה לא תהייה אופוזיציה או קואליציה, נמשיך לנהוג בנוהל הזה למען כולם".

סגן השר אורי מקלב הוסיף: "הכנסת והעשיה הציבורית היא מרכז החיים של ח"כ גפני, מעבר לתופעת טבע שנקראת משה גפני, אתה חי, נושם ומתחדש כל בוקר לעשיה ולעזרה".

גם ח"כ אחמד טיבי הצטרף לברכות, "אני בתור רופא מומחה אומר לכם: גפני נולד להיות יו"ר ועדת הכספים". וכך גם ח"כ שלמה קרעי שאמר : "ח"כ גפני, יותר משאתה שמח לקבל את הפיקדון, הפיקדון שמח לקבל אותך".

יו"ר ועדת חוקה, חה"כ יעקב אשר ברך גם במילים טובות את יו"ר "דגל התורה" ח"כ גפני עם חזרתו לתפקיד יו"ר ועדת הכספים: "אם יש קונצנזוס של כל סיעות הבית הוא שח"כ גפני צריך להיות יו"ר ועדת הכספים, אנחנו אמנם ליטאים אבל חברי הועדה חסידים של גפני בגלל הדאגה והרגישות הידועות שלו לשכבות החלשות ולעובדי המפעלים ברחבי הארץ"