נפתח מתחם "היבדק וסע" ב'הדסה עין כרם'

עשרות אנשי צוות הגימנסיה העברית ירושלים נבדקו במתחם ״היבדק וסע״ בהדסה עין כרם. המתחם החדש יאפשר החל מה-1/6 גם לציבור הרחב להבדק ולקבל ״דרכון רפואי״ של הדסה, לשם יציאה מהארץ עם בדיקת קורונה ברת סמכא

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 11:48 ח בסיון התשפ

נפתח מתחם "היבדק וסע" ב'הדסה עין כרם'
מנהל הדסה עם הבודקים, צילום: דוברות 'הדסה'

לאור ההתפרצות בגימנסיה נפתח הבוקר האתר בהדסה בו ניתן לדגום בנסיעה מאות נבדקים. בתאום עם העירייה, מחלקת החינוך והנהלת בית הספר, זומנו הבוקר - יום ראשון, להדסה עין כרם, צוות מורי הגימנסיה העברית לבדיקות מטוש מהירות לגילוי וירוס הקורונה. 

העמדה הוקמה מחוץ לבניין בית החולים עצמו על מנת למנוע כניסתו של הציבור או אנשים החשודים כחולים אל תוך המוסד ואת הדגימות ישנע הצוות הממוגן לבדיקה במעבדות בהדסה. 

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין תיאם עם העירייה, מבצע שלם ומאורגן של דגימות סיקור לכלל מוסדות החינוך בעיר. הרעיון בבסיס הסיקור הוא לגלות את התחלות שרשרת ההדבקה ולקטוע אותן ע״י בידוד הבודדים החיוביים לקורונה עוד בטרם הן מתפשטות למוקד גדול. 

לדברי רוטשטיין, שיתוף הפעולה הזה צריך לשמש כפיילוט לבחון את ההיתכנות לתוכנית ארצית כפי שהכינה הדסה להתמודדות עם המשך חיים מלאים בנוכחות הוירוס שעדיין איתנו. ״בתחנת ״הבדק וסע״ החדשה שלנו  יוכלו להבדק אזרחי מדינת ישראל, לרבות מי שמתכננים לטוס לחו״ל וזקוקים לאסמכתא רשמית ואחראית של בית חולים להיותם נקיים מקורונה. הם יקבלו מאיתנו אישור כי הם נבדקו במעבדה בעלת סטנדרטים מחמירים ונעניק להם ״דרכון רפואי הדסה״, איתו יוכלו לצאת מהארץ בהתאם לנהלים שיקבעו מדינת ישראל ומדינות היעד." 

בדיקות קורונה ברכב

בדיקות קורונה ברכבצילום: דוברות 'הדסה'

עוד הוסיף רוטשטיין, "בנוסף יבדקו בהמשך עוד צוותים חינוכיים באופן מדגמי. כפי שנאמר לא אחת, אני עדיין סבור כי על מדינת ישראל להמשיך בבדיקות נרחבות ככל האפשר בקרב אוכלוסיות לאיתור חולים, הרחקתם מן ההמון ובידודם. 

אנשי הצוות החדשים בבתי החולים בכל הארץ שהתגלו כחולי קורונה ושליחת צוותים נרחבים לבידוד - רק מוכיחה זאת. עלינו להוסיף ולבדוק את הצוותים הרפואיים והסיעודיים כולם באופן תדיר כפי שנעשה בהדסה״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן